مدیر تحقیق و توسعه شرکت داروسازی ثامن از تلاش این شرکت برای تکمیل سبد دارویی بیماران «سی.اف» خبر داد.

خبر خوش داروسازی ثامن برای بیماران «سی.اف»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، دکتر بهروز برفی در تأکید کرد: تا پیش از این، تولید محصولات استنشاقی در سبد دارویی بیماران «سی.اف» دنبال می‌شد، اما در حال حاضر تولید سایر شکل‌های دارویی سبد این بیماران نیز در برنامه داروسازی ثامن قرار گرفته است.

دکتر برفی ابراز امیدواری کرد داروسازی ثامن بتواند به‌زودی به «قطب تولید داروی بیماران سی.‌اف» در کشور مبدل شود و سبد کامل دارویی را برای بیماران سی.اف در شکل‌ها و دوزهای مختلف تولید کند.

وی تکمیل سبد محصولات جاری و تعریف سبدهای جدید را از جمله سیاست‌های این شرکت اعلام کرد و افزود: در حالی که شرکت داروسازی ثامن، سال‌ها محصول دیالیز صفاقی تک محفظه‌ای را در زیرمجموعه سبد محصولات دیالیزی‌اش تولید می‌کرده، برای تکمیل این سبد دارویی، تولید محصول دیالیز دو محفظه‌ای بر پایه بی‌کربنات را هم در دستور کار قرار داده است.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت داروسازی ثامن ادامه داد: این محصول دارویی جدید، مراحل علمی و اداری تولید را طی کرده و به‌زودی با اخذ مجوز رسمی، تولید انبوه آن آغاز خواهد شد.

وی همچنین از تکمیل سبد دارویی محصولات جراحی قلب باز خبر داد و گفت: دو محصول دارویی جدید در این سبد دارویی، به مرحله ارزیابی‌های بالینی رسیده و تا چند ماهه آینده به چرخه دارویی کشور، وارد خواهد شد.

رفع نیازهای جامعه، اولویت کاری شرکت‌های آستان قدس

مدیر تحقیق و توسعه شرکت داروسازی ثامن در ادامه تأکید کرد: این شرکت مطابق سیاست‌ها و رسالت‌ مجموعه آستان قدس رضوی معیارهایی از جمله خودکفایی و تأمین نیازهای حیاتی مردم، مدیریت هزینه‌ها و کاهش رنج بیماران، تولید داروهای بیماران خاص، ارتقای دانش فنی و کیفیت محصولات و توسعه کسب و کار و رونق تولید را برای تولید دارو در سطح کشور به صورت عام و با تمرکز بر روی برخی از معیارها به صورت خاص مورد نظر قرار داده است. در این میان سیاست راهبردی واحد تحقیق و توسعه ثامن نیز فعالیت در زمینه تولید محصولاتی است که آن محصولات در داخل کشور وجود ندارد و صرفاً وارداتی هستند و یا در داخل تولید شده، اما با کمبود آن‌ها مواجه هستیم.

وی ادامه داد: این شرکت همچنین به‌طور مداوم به این موضوع توجه می‌کند که محصولات تولیدی چه نیازی را از بیماران برطرف می‌کند. چراکه اولویت کاری شرکت‌های آستان قدس رضوی برطرف کردن نیازهای جامعه است و همواره به این نکته توجه دارند که به عنوان یک بنگاه اقتصادی صرفاً بحث سودآوری را مدنظر قرار ندهند. در این راستا شرکت ثامن نیز در مسیر تولید داروهایی ورود می‌کند که سایر شرکت‌های خصوصی کشور کمتر به سراغ آن‌ها می‌روند.

توسعه همه‌جانبه در گستره محصولات و فناوری‌های تازه

دکتر برفی در ادامه به راهبردهای کلان داروسازی ثامن نیز اشاره و از فعالیت‌های واحد تحقیق و توسعه شرکت در این راستا خبر داد و گفت: یکپارچگی عمودی، از جمله این راهبردهای کلان است. به‌طور مثال، شرکت ثامن از سال ۱۳۹۴ با شرکت «لفاف‌های چندلایه خزر» که در آن زمان یک شرکت تازه تأسیس دانش‌بنیان اما مستعد بود، همکاری دارد و با حمایت‌های مختلف خود موجبات بلوغ این شرکت را فراهم کرده و توانسته از ظرفیت‌های آن استفاده کند.

او، دیگر راهبرد این شرکت را توسعه همه‌جانبه در گستره محصولات و فناوری‌های تازه دانست و افزود: این واحد محصولاتی را مورد توجه قرار داده که بتوان آن‌ها را به عنوان محصولات صادراتی در نظر گرفت؛ مانند داروهایی با حجم‌های کم که در سبدهای مختلف محصولات شرکت ثامن در مرحله طراحی یا اخذ مجوز است.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت داروسازی ثامن دیگر راهبرد کلان این شرکت را تاب‌آوری و مقابله با تحریم‌های چند سال اخیر دانست و گفت: به طور نمونه شرکت ثامن سال‌های متمادی، فیلم‌های چندلایه فرآورده‌های تزریقی و ملزومات دیالیز صفاقی خود را از طریق واردات تأمین می‌کرد، اما با سرمایه‌گذاری بر روی شرکت لفاف‌های چندلایه خزر در نهایت موفق به کسب دانش بومی تولید این فیلم‌های چند لایه برای بسته‌بندی فرآورده‌های تزریقی خود شد.

وی ادامه داد: داروسازی ثامن براساس امکان ارتقای فنی زیرساخت‌های موجود شرکت، سبدهای محصولات جدیدی را طراحی کرده که این محصولات قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است.

گفتنی است؛ بیماری «سیستیک فیبروزیس» یا سی.اف یک بیماری حاد تنفسی است که ادامه زندگی را برای بیمار به‌ویژه در روزهای کرونایی سخت کرده است، این بیماری از دسته بیماری‌های انسدادی ریه محسوب می‌شود که باعث تنگی راه‌های هوایی شده و علائمی مانند بیماری‌های تنفسی و آسم دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.