مراجع عراقی گذرگاه جدید «الولید» در شمال غرب این کشور را که نظامیان تروریست آمریکایی از آن برای انتقال منابع سرقت شده همچون نفت، گندم، جو و آثار باستانی از خاک سوریه به عراق استفاده می‌کردند، بستند.

راه سارقان آمریکایی از سوریه به عراق بسته شد

به گزارش قدس آنلاین، شرایط این روزهای سوریه به ویژه در شمال شرق این کشور که نظامیان تروریست‌ آمریکایی در آن حضور دارند، پس از خروج خفت بار آنها از افغانستان، ملتهب شده است؛ التهابی که توسط نظامیان آمریکایی و یا گروهای وابسته به واشنگتن صورت می‌گیرد.

نظامیان تروریست آمریکایی در شمال سوریه به غیر از این که جان مردم بی دفاع این منطقه را می گیرند، مال آنها را نیز به سرقت می برند.

منابع محلی سوریه به شبکه خبری «اسپوتنیک» گفتند که نیروهای «پیشمرگ کُرد» دیروز (یکشنبه)، گذرگاه غیرقانونی الولید در مرز با سوریه را سه روز پس از بستن گذرگاه «فیش خابور» در شمال شرقی استان «الحسکه» سوریه در اعتراض به حمله انجام شده توسط شبه نظامیان «قسد» (نیروهای کرد سوریه) وفادار به ارتش ایالات متحده، مسدود کردند.

منابع محلی تأکید کردند که مقامات اربیل تصمیم گرفتند تا گذرگاه غیرقانونی الولید را که اشغالگران تروریست آمریکایی از آن برای انتقال کاروان‌های نظامی و سرقت منابع سوریه استفاده می‌کنند، ببندند.

به گفته این منابع، کامیون‌ها و جرثقیل‌های بزرگ پس از حمل تجهیزات و بلوک‌های سیمانی، گذرگاه الولید در ۳۵ کیلومتری گذرگاه غیرقانونی رودخانه «سیمالکا» در جنوب غربی روستای «السویدیه» در حومه شهر «المالکیه» در دورترین نقطه شمال شرقی استان الحسکه را مسدود کردند.

حمایت آمریکا از تروریستها و غارت اموال مردم سوریه

آمریکایی‌ها از دو گروه تروریستی «داعش» و قسد در سوریه همزمان حمایت کرده اند. پس از شکست گروه تروریستی داعش در سوریه که توسط سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه در آذرماه ۱۳۹۶ و یک ماه قبل از آن در عراق اعلام شد، آمریکایی‌ها پشتیبانی و حمایت خود را از عناصر باقی مانده داعش در سوریه و عراق افزایش دادند و با جابجایی عناصر این گروه به دو کشور، اقدامات تروریستی آنها را پوشش دادند.

به غیر از حمایت و پوشش نظامیان آمریکایی از عناصر گروهک تروریستی داعش و شبه نظامیان کُرد (قسد) در سال های اخیر به ویژه از سال ۱۳۹۶، سرقت منابع نفتی، آثار باستانی، گندم و جو کشاورزان سوری از اقدامات نظامیان تروریست آمریکایی در سوریه بوده که با کشتار مردم این مناطق نیز همراه شده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) چندی پیش با انتشار یک خبر درباره چپاول نفت این کشور توسط آمریکایی ها، نوشت: اشغالگران آمریکایی با همکاری شبه‌نظامیان «قسد» (نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه)، همچنان در حال سرقت روزانه نفت خام سوریه از میدان‌های نفتی منطقه «الجزیره» (در شرق و شمل شرق سوریه) هستند و اقدام به توسعه خط لوله‌های عبوری از رود دجله از منطقه سیمالکا به سوی اراضی عراق کرده‌اند.

به گفته منابع محلی، اشغالگران آمریکایی، بار دیگر سرقت روزانه ده‌ها بشکه نفت خام سوریه از طریق لوله‌های نفتی ۱۰ اینچی که از اراضی سوریه در منطقه سیمالکا به سوی اراضی عراق کشیده شده را از سر گرفته‌اند. این خطوط اخیرا توسعه یافته‌اند. این نفت ابتدا از طریق تانکرها از میدان‌های نفتی «کراچوک» در شمال شرق منطقه «رمیلان» به مخازن نفتی منطقه سیمالکا منتقل می‌شوند و پس از تخلیه، از طریق لوله‌هایی که در رود دجله قرار گرفته، به سمت خاک عراق پمپاژ می‌شود.

به گفته این منابع، نظامیان اشغالگر آمریکایی روزانه صدها بشکه نفت خام سرقتی سوریه را از طریق این خطوط به سوی اراضی عراق انتقال می دهند و علاوه بر آن، ده‌ها تانکر حامل نفت خام را به صورت هفتگی از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی همچون گذرگاه غیرقانونی الولید و «فیش خابور» به خاک عراق برای فروش انتقال می‌دهند.

چندی پیش بود که روزنامه «الوطن» سوریه اعلام کرد، نیروهای اشغالگر آمریکا ۷۰ کامیون حامل نفت قاچاق سوریه را از طریق ایستگاه مرزی «حمزه بیک» در مرزهای سوریه و عراق خارج کردند.

بنابر اعلام این روزنامه سوری، یک کاروان دیگر متشکل از ۵۰ تانکر نفتکش سرقتی توسط نظامیان آمریکا از شهرک رمیلان در استان الحسکه در شمال شرق سوریه نیز خارج شد. این تانکرها پس از حمل نفت از چاههای تحت اشغال تروریست های آمریکایی در رمیلان، از طریق گذرگاه غیر قانونی الولید وارد عراق شدند.

از سال ۱۳۹۶ نظامیان اشغالگر آمریکایی به همراه شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه/قسد» بیشتر میادین نفتی سوریه را که در شمال شرق و شرق این کشور قرار دارد، در اشغال خود دارند و اقدام به سرقت و فروش این نفت این چاه ها می کنند.

چندماه پیش بود که «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا از اقدامات غارتگرانه جدید این کشور برای چپاول هر چه بیشتر نفت سوریه خبر داد و اعلام کرد که «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه با یک شرکت نفتی آمریکایی، قرارداد بسته است. هدف ادعایی آمریکا و کُردها، «به روز کردن میادین نفتی در شمال شرق سوریه اعلام شد»، اما دولت سوریه بارها تأکید کرده که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز بارها در سخنان خود تایید کرده بود که نیروهای آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند تا اجازه ندهند چاه‌های نفت این کشور در دستان داعش یا دولت سوریه -که مالک اصلی این منابع طبیعی است- بیفتد!

سارقان آمریکایی تاکنون بارها محموله های گندم و جو کشاورزان سوری را نیز به سرقت برده و با انتقال به عراق، آنها را به فروش رسانده اند.

چندی پیش «سانا» گزارش داد که ۴۵ کامیون متعلق به نظامیان آمریکایی غلات سرقت شده از کشاورزان سوری را از طریق گذرگاه غیر قانونی الولید در حومه الحسکه به شمال عراق انتقال دادند.

اشغالگران آمریکایی به غیر از گذرگاه های الولید و فیش خابور نیز از فرودگاه «خراب الجیر» در «المالکیه/ شمال شرق سوریه» برای انتقال محموله های گندم، جو و آثار باستانی سرقتی به شمال عراق استفاده می کنند.

چندی قبل نیز فعالان سوری با انتشار تصاویری از عملیات حفاری در مناطق باستانی شرق سوریه توسط اشغالگران آمریکایی و فرانسوی وابسته به ائتلاف واشنگتن خبر دادند.

 به گزارش شبکه «روسیا الیوم»، فعالان سوری تصاویری را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده و اعلام کردند که این تصاویر مربوط به حفاری نیروهای آمریکایی و فرانسوی در مناطق باستانی استان «رقه» در شرق سوریه است که کنترل آن در دست نظامیان متجاوز ائتلاف آمریکا می باشد.

در تصاویر منتشر شده تجهیزات مربوط به حفاری آثار باستانی در تپه های منطقه «المنصوره» در حومه غربی رقه به چشم می خورد که اعلام شده متعلق به نیروهای ائتلاف متجاوز آمریکا است. ساکنان این شهر نیز اعلام کردند که عملیات حفاری مشابهی در سال های اخیر در حومه شمال غربی منطقه «الطبقه» و در اطراف «دژ جعبر» و منطقه «الجرنیه» و منطقه «کرین» انجام شده است.

نکته مهم این است که بخش شرق و شمال شرق سوریه مملو از آثار باستانی و منابع نفتی است و گروه تروریستی داعش با همکاری تُرک ها قبل از شکست اقدام به سرقت این آثار و منابع نفتی و انتقال آنها به ترکیه می کردند که با شکست این گروه تروریستی، آمریکایی ها و نیروهای قسد این سرقت را ادامه دادند.

نکته قابل توجه این است که درآمدهای حاصل از این سرقت ها مستقیما به جیب نظامیان تروریست اشغالگر آمریکایی و برخی سران قسد می رود و این اقدام با هماهنگی مقامات آمریکایی صورت می گیرد.

کارشناسان و تحلیلگران مسایل منطقه معتقدند که بسته شدن دو مرز یاد شده تاثیری در سرقت منابع نفتی و آثار باستانی سوریه توسط اشغالگران نظامی نمی گذارد و یانکی ها برای خروج اموال سرقتی از راه های دیگر همچون هوایی و گذرگاههای جدید بهره خواهند برد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.