معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در حال حاضر هزار و ۷۰۵ دستگاه دوربین پلاک خوان در جاده های کشور فعال است و ۴۰۰ دوربین جدید نیز به این تعداد اضافه خواهد شد.

۴۰۰ دوربین پلاک خوان جدید در جاده‌ها فعال می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد تیموری روز یکشنبه در مراسم هفته حمل و نقل و رانندگان در مشهد افزود: در بخش استفاده از سامانه های هوشمند حمل و نقل، سازمان راهداری، پیشرو در نوآوری و فناوریهای نوین است.

وی ادامه داد: نصب دوربین های جدید با اولویت راه های جدید و برای رصد مسیرهای اصلی و شریانی است و از این تعداد ۱۲ دستگاه دوربین نیز سهم خراسان رضوی خواهد بود.

معاون سازمان راهداری گفت: ۵۰ دستگاه باسکول توزین بار در حال حرکت نیز توسط راهداری در جاده های مختلف کشور راه اندازی خواهد شد.

تیموری افزود: ۸۸۰ سامانه نظارت تصویری در کشور فعال است که همه نقاط و گلوگاه های مه گیر و کوهستانی توسط آنها رصد می شود و تصاویر این سامانه ها با پلیس و سایر دوایر نظارتی در کشور به اشتراک گذاشته می شود.

وی ادامه داد: دوربین های نظارتی ابزار مناسبی برای مبارزه با قاچاق است و همچنین در بحران کرونا تمام استنباط و آمار از ترددهای جاده ای در همه گیری کرونا از همین دستگاه ها استخراج شده بود.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تردد شمار، ترددهای جاده ای کشور را رصد می کند و اکنون راهداری به سازمانی تبدیل شده است که براساس اطلاعات تصمیم گیری می‌کند.

تیموری افزود: در بخش درآمدها، خراسان رضوی رتبه اول کشور را دارد که نشان دهنده همراهی انجمن های صنفی و اقدامات موثر برای جلوگیری از فرار بار دراین استان است.

وی اضافه کرد: طی مذاکرات روسای جمهوری ایران و ترکمنستان ظاهرا قرار است قفل حمل و نقل و تبادلات تجاری بین ۲ کشور در مرزهای ترکمنستان باز شود.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در مدت فعالیت ۱۰۰ روزه دولت، مذاکراتی در سطح ریاست جمهوری، معاون اول رییس جموری با کشورهای همسایه مانند ترکمنستان، پاکستان، افغانستان، ترکیه و عراق صورت گرفته است که نشان از نگاه و تعامل این دولت با همسایگان است.

تیموری افزود: پارسال ۵۰۳ میلیون تن کالا در کشور جا به جا شد و امسال طی ۶ ماهه نخست در مقایسه با مدت مشابه پارسال این رقم ۶ درصد رشد داشته است و با همکاری رانندگان در این بخش، امسال اهداف تامین کالای اساسی در کشور محقق شد.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: وظیفه نگهداری از ۲۲۰ هزار کیلومتر راه در کشور را بر عهده داریم که اعتبار لازم برای نگهداری آنها سالانه ۷۲ هزار میلیارد تومان است.

تیموری افزود: متاسفانه سالانه فقط حدود ۱۰ درصد از این اعتبار تخصیص می یابد لذا سازمان نیز به اقدامات کم هزینه زودبازده روی آورده است و از انجام هزینه های اضافی جلوگیری می کند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.