با شیوع سویه امیکرون بیش از ۴۵۰۰ پرواز در طول تعطیلات کریسمس در سراسر جهان لغو شد.

لغو بیش از ۴۵۰۰ پرواز در طول تعطیلات کریسمس در جهان

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: شرکت‌های هواپیمایی بازرگانی در سراسر جهان در طول تعطیلات کریسمس بیش از ۴۵۰۰ پرواز را در میانه شیوع گسترده سویه امیکرون لغو کردند.

این در حالی است که موج روزافزون ابتلا به سویه اومیکرون موجب اطمینان نداشتن و گرفتاری برای مسافران تعطیلات کریسمس شده است.

شرکت‌های ترابری هوایی در سراسر جهان روز جمعه که شب کریسمس محسوب می‌شود بیش از ۲۴۰۰ پرواز را لغو کردند.

به گفته این شرکت‌ها در روز جمعه که به طور معمول روز پر ترافیکی برای مسافرت‌های هوایی محسوب می‌شد حدود ۱۰ هزار پرواز نیز با تاخیر صورت گرفت.

گزارش‌های موجود در وب سایت فلایت اور FlightAware حاکی از این است که بیش از یک چهارم پروازهای لغو شده مربوط به ترافیک هوایی مسافری در داخل آمریکا و نیز پروازهای مسافری به داخل و خارج از این کشور است.

شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز و دلتا ایرلاینز در آمریکا اعلام کردند لغو پروازها به خاطر کمبود پرسنل هوایی صورت گرفته است.

از طرفی دیگر در استرالیا نیز ده‌ها پرواز در فرودگاه‌های شهرهای بزرگ سیدنی و ملبورن به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا به بالاترین سطح خود از آغاز همه‌گیری در این کشور، لغو شد.

«آنتونی فائوچی» رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در سخنانی تاکید کرد که تجمع‌های بزرگی که در ایام تعطیلات برگزار می‌شوند، حتی برای کسانی که دوز بوستر یا تقویتی واکسن کرونا را تزریق کرده اند، غیر ایمن است.

پیشتر سازمان جهانی بهداشت با هشدار درباره آنکه سرعت انتقال سویه جدید کرونا با نام «اُمیکرون» سریعتر از سویه‌های قبلی است، اعلام کرد که این سویه بر افراد واکسینه شده و بهبود یافته نیز تاثیرگذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.