سناتورهای آمریکایی از جو بایدن خواستند تا با دولت جدید آلمان درباره به تعویق انداختن انتقال گاز از خط لوله «نورد استریم ۲» روسیه صحبت کند.

سنگ اندازی آمریکایی‌ها در روند انتقال گاز از روسیه به اروپا

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک نوشت: سناتورهای آمریکایی به دولت بایدن فشار می‌آورند تا با آلمان در خصوص به تعویق انداختن روند انتقال گاز از روسیه به اروپا مذاکره کند.

طبق گزارشی که واشنگتن پست منتشر کرد، سناتورهای آمریکایی از جو بایدن خواستند تا با دولت جدید آلمان درباره به تعویق انداختن  افتتاح و انتقال گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۲ روسیه صحبت کند.

جین شاهین، سناتور دموکرات و راب پورتمن، سناتور جمهوری خواه آمریکا که در تماس ویدیویی حدود ۲۰ نماینده کنگره با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، روسیه را متهم کردند که از منابع انرژی به عنوان سلاحی علیه اروپا استفاده می‌کند.

به گفته این نمایندگان، دولت آمریکا باید با دولت جدید آلمان همکاری نزدیک داشته باشد تا خط لوله گاز عملیاتی نشود؛ این به نفع اروپاست و از نفوذ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بر متحدان آمریکا جلوگیری می‌کند.

سناتورهای آمریکایی همچنین از بایدن خواستند که تحریم‌ها را بر خط گاز زیر دریا اعمال کند. نورد استریم ۲ در پاییز تکمیل شد، اما روند صدور گواهینامه آن از سوی آلمان متوقف شد و انتظار نمی‌رود تا اواسط سال ۲۰۲۲ در این خصوص تصمیم گیری شود. در صورت عملیاتی شدن این خط لوله، اوکراین و لهستان هزینه‌های ترانزیت گاز را از دست خواهند داد.

مسکو ضمن حفظ ترانزیت گاز از طریق اوکراین به اروپا، بارها تاکید کرده که این پروژه نباید سیاسی شود. طی روزهای گذشته مقامات روسی در خصوص سیاسی کردن این پروژه هشدار داده اند. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، خط لوله گاز نورد استریم ۲ را ابزاری برای چانه زنی مقامات کشورهای اتحادیه اروپا توصیف و سیاستمداران غربی را به مقابله با مسکو در تسریع روند این پروژه متهم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.