سال ۲۰۲۱ که با همه فراز و نشیب‌هایش به پایان آن رسیده‌ایم، سالی به یادماندنی برای فوتبال ملی بود. یوزهای ایرانی در این سال به یکباره با قدرت و هنر خود توانستند در مقدماتی جام جهانی مسیرهای صعب العبور را به راحتی طی کنند و تا آستانه صعود به جام جهانی پیش بروند.

 ۴ ایرانی در تیم منتخب آسیا

بازی‌های چشم‌نواز مردان اسکوچیچ بعد از فاجعه ویلموتس همه را به صعود در مرحله گروهی جام جهانی قطر امیدوار کرد. در این رهگذر البته سهم اصلی از این خوش‌بینی وامیدواری را لژیونرهای فوتبال ما از آن خود کردند. آن‌ها در حالی که بار موفقیت‌های تیم ملی را به دوش می‌کشیدند در باشگاه‌های خود هم پرچم ایران را برافراشته نگه داشتند و با عملکرد خوب خود مایه مباهات همه ما شدند.

طارمی با درخشش در پرتغال و همچنین گل‌های دیوانه کننده در چمپیونزلیگ تا تالار افتخارات فوتبال دنیا هم نام خودش را طنین انداز کرد. جایی که گل او به چلسی در لیگ قهرمانان اروپا در کسب جایزه پوشکاش در معرض نظرسنجی قرار گرفت. او نگین ایرانی پورتو بود. آزمون در روسیه از درخشیدن دست نکشید و در چمپیونزلیگ آتش بازی کرد. در تیم ملی کابوس حریفان بود و ماند.

جهانبخش در هلند ققنوس وار همه را مات هنرنمایی خود کرد و در مقدماتی جام جهانی اسلحه مرگبار اسکوچیچ شد. امیرعابدزاده در اسپانیا غوغا کرد. قدوس در لیگ جزیره خودی نشان داد و لژیونرهای حاضر در یونان و حاشیه خلیج همیشه فارس جزو بهترین‌ها بودند. همین هم شد که سایت فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ تیم منتخب فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۱ را با چهار نام ایرانی در ترکیب اصلی و ذخیره تزئین کرد.

براساس بررسی‌های این سایت در ترکیب اصلی تیم منتخب سال قاره کهن سردار آزمون مهاجم زنیت و حسین کنعانی زادگان مدافع الاهلی قطر با درخشش به همراه تیم های باشگاهی‌شان و تیم ملی کشورمان قرار گرفتند.همچنین در لیست ذخیره های تیم منتخب نیز مهدی طارمی و مجید حسینی به عنوان نمایندگان ایران حضور داشتند.احتمالاً طارمی اگر با اسکوچیچ درگیر نمی شد و دو بازی آخر تیم ملی را از دست نمی داد و یا در لیگ پرتغال گلزنی‌هایش متوقف نمی‌شد، می‌توانست نفر سوم ما در ترکیب اصلی باشد. در این لیست تنها سامورایی‌ها با پنج بازیکن بالاتر از کشورمان قرار دارند.

جالب اینکه از استرالیا تنها یک بازیکن در این تیم حضور دارد و این در حالی است که از قطر دو بازیکن حضور دارد. اما نکته عجیب اینکه سرمربیگری این تیم را به ژاردیم فرانسوی سرمربی الهلال عربستان دادند که غیرآسیایی است. 

تیم منتخب آسیا در سال ۲۰۲۱

دروازه بان: متئو رایان(استرالیا)

مدافعان: تاکیهیرو تومیاسو(ژاپن)، محمد حسین کنعانی زادگان(ایران)، عبدالکریم حسن(قطر) و یاسر الشهرانی(عربستان)

هافبک ها: کوبو(ژاپن)، یویا اوساکا(ژاپن) و وو لی(چین)

مهاجمان: سردار آزمون(ایران)، سون هیونگ مین(کره جنوبی)، علی المبخوت(امارات)

مربی: لئوناردو ژاردیم(فرانسه-الهلال عربستان)

ذخیره ها: مهدی طارمی(ایران)، مجید حسینی(ایران)، هوانگ هه چان(کره)، محمد العویس(عربستان)، هیروکی ساکای(ژاپن)، شیباساکی(ژاپن)، اکرم عفیف(قطر)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.