مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران که ساعاتی پیش برای ادامه مذاکرات رفع تحریم‌ها وارد وین شد با روسای هیات‌های چین و روسیه دیدار کرد.

مذاکره‌کنندگان ارشد ایران، چین و روسیه در وین گفت و گو کردند

به گزارش قدس آنلاین، علی باقری کنی، وانگ کوان و میخائیل اولیانوف هم اکنون در هتل کوبورگ در حال رایزنی‌های دیپلماتیک پیش از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام هستند.

نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک ساعت ۱۸ به وقت محلی وین (۲۰ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) برگزار خواهد شد.

مذاکره کنندگان در دور قبل که در دو نوبت پیگیری شد، پس از نزدیک به سه هفته گفت‌وگو و انکار طولانی سه کشور اروپایی دربرابر مطالبات منطقی ایران، درباره متن مشترک و مبنای ادامه گفت‌وگوها به توافق رسیدند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در جمع خبرنگاران گفت: ما از موضوعات شکلی عبور کردیم و بعد از دور هفتم به دو سند جدید رسیدیم. پیشنهادات و نظرات ایران کاملا در آنها گنجانده شده امروز دو سند جدید داریم و سند رفع تحریم‌ها سندی است که به صورت خاص تمرکز ویژه مذاکره کنندگان ملت است. انتظار داریم تعهد و جدیت طرف مقابل را نشان دهد که آمده‌اند تا به توافق معنادار و منطبق با حقوق بین‌الملل برسند. روزهای آتی نشان می‌دهد پاسخ جدیت ایران از طرف‌های مقابل داده خواهد شد.

وی افزود که هیات ایرانی، تا رسیدن به حصول نتیجه در وین می‌مانند و در هر زمانی برای مشورت نیاز به تنفس باشد امر عادی و مرسومی است که انجام می‌شود. خطیب زاده خاطر نشان کرد که هیأت ایرانی هم جدیت و هم اجازه توافقات دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.