۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸
کد خبر: 782280

رقابت‌های لیگ برتر به هفته‌های حساس و پایانی نیم فصل خود نزدیک شده است. در حال حاضر چهار تیم مدعی استقلال، سپاهان، پرسپولیس و آلومینیوم اراک از بخت زیادی برای کسب عنوان قهرمانی نیم فصل نخست برخوردار هستند.

دوئل آبی‌ها زیر سایه الکلاسیکو

استقلال باید با تیم‌های فولاد، آلومینیوم و مس دیدار کند، سپاهان با پرسپولیس، آلومینیوم و فولاد دیدار می‌کند،

شاگردان گل محمدی علاوه بر تقابل حساس امروز با زردپوشان اصفهانی، تراکتور را نیز پیش روی خود دارند و شاگردان خطیبی نیز همان‌طور که ذکر شد، باید با دو تیم مدعی استقلال و سپاهان دیدار کنند.در حال حاضر استقلال با ۲۵، سپاهان و پرسپولیس با ۲۲ و آلومینیوم نیز با ۲۱ امتیاز در رتبه‌های اول تا چهارم جدول رده‌بندی حضور دارند و باید دید در نهایت چه تیمی می‌تواند قهرمانی نیم فصل نخست را از آن خود کند.

الکلاسیکو در زمین بی‌طرف

هفته دوازدهم لیگ برتر هفته الکلاسیکوی ایران است. الکلاسیکویی که این بار به حکم کمیته انضباطی قرار است در زمین بی‌طرف برگزار شود. داستان نبردهای سپاهان و پرسپولیس همیشه پر حاشیه و جنجالی بوده و این بار هم به حکم امتیازات جمع شده در جدول به نبردی ۶ امتیازی تبدیل شده است. هر دو تیم در عدد ۲۲ مشترک هستند و برای سبقت گرفتن از استقلال باید برنده بازی باشند؛ چرا که برنده تساوی این بازی فقط استقلال است و بس.

 در سپاهان رفیعی، مغانلو و احمدزاده با سابقه بازی برای پرسپولیس انگیزه‌های ویژه‌ای برای دیدار امروز دارند. 

به خصوص مغانلو که جدایی‌اش از اردوگاه سرخ‌ها با تنش‌هایی همراه بود. تنها شانس بزرگ او فعلاً این است که این بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود. در تیم پرسپولیس هم عباس آقایی سابقه بازی در سپاهان را دارد. برای نویدکیا که تیمش سینوسی حرکت می‌کند پیروزی در این بازی حیاتی است؛ چراکه هم می‌تواند از بند ناکامی‌های اخیر رها شود و هم روحیه از دست رفته را به تیمش برگرداند. دوئل سال قبل دو تیم با درگیری بازیکنان و نارنجک خوردن اتوبوس سرخپوشان همراه بود. بازی امروز به تنبیه آن اتفاقات در اراک جایی که پرسپولیس معمولاً دست خالی از آن برمی‌گردد برگزار می‌شود.

دوئل آبی‌ها

 اما بازی استقلال و فولاد هم بازی جذاب با حواشی بسیار است. نکونام و مجیدی این بار در نبردی حیثیتی رودرروی هم قرار می‌گیرند تا خیلی چیزها را ثابت کنند. نکونام که با تأخیر به فولاد برگشت همیشه در مظان این اتهام بوده که در کمین جایگاه مجیدی در استقلال است .به‌خصوص این فصل که آجورلو همه کاره استقلال است.

بعد از شروع موفقیت آمیز استقلال با مجیدی حالا این بازی می‌تواند بیانگر خیلی از مسائل باشد.استقلال برای ماندن در صدر نباید به فولاد باج دهد. اما این فولاد ،فولاد اول فصل نیست و با نکونام دوباره هوای بزرگی در سر دارد. 

برنامه بازی‌ها

نساجی مازندران - نفت‌ مسجدسلیمان /۱۴:۳۰
پیکان - پدیده مشهد /۱۵:۰۰
تراکتور - ذوب آهن /۱۵:۰۰
گل گهرسیرجان - مس رفسنجان /۱۵:۰۰
فجر سپاسی - هوادار /۱۵:۰۰
سپاهان - پرسپولیس /۱۶:۰۰
صنعت نفت آبادان - آلومینیوم اراک /۱۷:۰۰
استقلال - فولاد  /۱۸:۰۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.