وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای صندوق هنرتوسط رئیس جمهور، گفت: در جلسه فوق‌العاده ستاد کرونا ضمن مخالفت با پیشنهاد تعطیلی اماکن فرهنگی هنری اعلام کردم که این مجموعه‌ها به تازگی جان گرفته‌اند، همانند سینما که در ماه جاری بیش از ۳ میلیون نفر مخاطب داشته است.

نظر مخالف وزیر ارشاد با تعطیلی مجدد اماکن فرهنگی هنری/ سینما در ماه جاری بیش از ۳ میلیون مخاطب داشته است

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی امروز در جمع مدیران مطبوعات و رسانه‌های استان قم که در سالن شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: در پیمایشی که انجام شده، میزان مراجعه به روزنامه‌ها متاسفانه به دو دهم درصد رسیده که البته برخی این روزنامه‌ها پایگاه مجازی هم دارند اما آمار این عدد را می‌گوید.

وی اضافه کرد: نزدیک به ۱۳ هزار و ۵۰۰ مجوز در حوزه نشریات صادر کردیم و بیش از ۴۰ خبرگزاری در کشور داریم. در روزنامه‌ها نیز عدد ما خیلی بالاست اما کجای دنیا به این شکل است؟.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بنده حل مشکل معیشت اصحاب رسانه را وظیفه خود می‌دانم، گفت: عضویت در صندوق هنر باید تسهیل شود و الان بالای ۶۵۰۰ نفر از اصحاب رسانه در این صندوق عضو هستند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای صندوق هنر اختصاص داده است، عنوان کرد: از این اعتبار برای پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به اصحاب رسانه و دیگر اعضای صندوق هنر استفاده خواهد شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: هفته گذشته در جلسه فوق‌العاده‌ای که برای مبارزه با سویه جدید کرونا برگزار شد پیشنهاد تعطیلی اماکن فرهنگی هنری را مطرح کردند که بنده مخالفت و اعلام کردم که این مجموعه‌ها به تازگی جان گرفته‌اند همانند سینما در ماه جاری بیش از ۳ میلیون نفر مخاطب داشته است.

وی با بیان اینکه در مورد توزیع کاغذ مورد نیاز مطبوعات ساماندهی امور درحال انجام است، گفت: در اوایل  سال ۱۴۰۲ برنامه خودکفایی در کاغذ را به نتیجه می‌رسانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ما در کشور جدای از سلایق استانی و محلی، براساس قواعد و مقررات عمل می‌کنیم، گفت: بنده از اول مسئولیت خود تلاش کردم با کمترین ضرر و زیان به اصحاب هنر تصمیمات لازم را بگیرم درصورتی که با بسیاری از مشکلات روبرو بوده‌ام.

وی با بیان اینکه قم خاستگاه انقلاب اسلامی است، گفت: باید به این شهر به ویژه رسانه‌های قم نگاهی متفاوت وجود داشته باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.