آیت العظمی نوری همدانی گفت: حل مشکلات معیشتی و حذف ربا در بانک ها و توجه به مسائل فرهنگی در اولویت کارهای دولت باشد.

حل مشکلات معیشتی و حذف ربا در بانک ها و توجه به مسائل فرهنگی در اولویت کارهای دولت باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی مرجع عالیقدر جهان تشیع  امروز در دیدار با رئیس جمهور محترم؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: نامه حضرت علی «علیه السلام» به مالک اشتر که به عنوان یک منشور حکومتداری است باید مورد توجه مسئولان باشد که حضرت در این نامه به مالک اشتر به عنوان یک زمامدار توصیه می کند قلب خود را سرشار از محبت مردم قراربده و مشکلات مردم را حل کن و بدان و آگاه باش ستون دین و سپر مقابل با دشمن این مردم هستند و این مردم یا برادر دینی هستند و یا هم نوع تو می باشند پس در مقابل آن شما مسئول هستید.

این مرجع تقلید خدمت به این مردم و بهبود وضعیت معیشتی آنها را وظیفه اول دولت دانسته و افزود: مردم از نظر معیشت در نگنا هستند و باید این مشکل حل شود و تنظیم و نظارت بر بازار مورد توجه قرار بگیرد.

 وی در بحث توجه به ساختار اقتصادی و بحث بانک ها و حذف دیرکرد و ربا را تاکید و بیان کرد: ما مکرر نسبت به این موضوع در گذشته تذکر دادیم ولی عملی نشد.

حضرت آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی با حمایت از سیاست خارجی و مذاکرات ادامه داد: وضعیت افغانستان نگران کننده است و باید به این موضوع و وضع شیعیان خصوصاً توجه شود.

وی بهرمندی از نخبگان باسابقه را در مسئولیت بسیار مهم دانسته و متذکر شد: همانطور که وضعیت اقتصادی اهمیت دارد، موضوع فرهنگی و امربه معروف و نهی ازمنکر و حفظ ارزشها؛ همانند حجاب و مسائل دینی و مذهبی هم مهم است که دولت محترم باید به آن توجه کند.

حضرت آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی یادآور شد: من برای موفقیت شما وحل مشکلات مردم و حفظ این انقلاب و نظام و رهبری دعا می کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.