وزارت کشور فرانسه امروز اعلام کرد به دلیل تهدیدهای تروریستی بالا در این کشور ۹۵ هزار نیروی پلیس برای حفظ امنیت در شب سال نو میلادی در شهرهای مختلف مستقر می شوند.

۹۵ هزار نیروی پلیس در شب سال نو میلادی در فرانسه مستقر می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، جرالد دارمانین وزیر کشور فرانسه در پیامی توییتری نوشت: عصر امروز ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) بیش از ۹۵ هزار نیروی پلیس و ژاندارم و همچنین ۳۲ هزار آتش نشان و عوامل امنیتی برای تامین امنیت همشهریان و امدادرسانی بسیج می شوند.

دارمانین در ادامه افزود: از آنها (نیروهای پلیس) برای تعهد هر روزشان برای خدمت به فرانسوی ها تشکر می‌کنم.

به گزارش یورو نیوز، در کنار اعزام نیروی پلیس برای حفظ امنیت در فرانسه، منع آمد و شد در این کشور از ساعت ۸ شب رعایت خواهد شد.

وزیر کشور فرانسه همچنین تاکید کرد که افسران مجری قانون در ۳۱ دسامبر در خیابان‌ها حضور خواهند داشت تا امنیت را به دلیل تهدیدهای تروریستی بالا در کشور تضمین کنند.

وی گفت که از شروع منع رفت و آمد در ساعت ۸ شب، حضور پلیس در مراکز شهرها و حومه های شهر وجود خواهد داشت.

اعمال قوانین منع آمد و شد که برای مبارزه با موج دوم فزاینده ویروس کرونا در فرانسه به اجرا گذاشته شده است باعث خواهد شد بسیاری از فرانسوی ها سال جدید را با جشن های خاموش برگزار کنند.

در حالی که شهروندان فرانسوی مجاز به میزبانی از مهمانان در خانه هستند، همه باید قبل از ساعت ۸ شب در شب سال نو و تا ساعت ۶ صبح روز ۱ ژانویه در داخل خانه باشند، مگر اینکه دلیل موجهی برای حضور در فضای باز داشته باشند.

افرادی که در زمان منع آمد و شد در خارج از منزل باشند در صورت نداشتن فرمی که دلیل خود را برای نقض قانون اعلام می کنند، با جریمه ۱۳۵ یورویی مواجه خواهند شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.