مدیر عامل آب و فاضلاب استان زنجان گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی در استفاده از پساب فاضلاب در شهرک صنعتی یک و دو و شهرستان‌ های استان ورود پیدا کرده اند.

سیمای تامین آب برای بلند مدت ترسیم نشده است

به گزارش  قدس آنلاین، علیرضا جز قاسمی در نشست خبری روز «یک شنبه» با اشاره به اینکه سال گذشته و امسال سال سال آبی سختی را گذراندیم و تاکنون ۳۶ درصد نسبت به بلند مدت و ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته بارش‌ها کم بوده است گفت: افزایش دما باعث کاهش پوشش برفی می‌شود.

وی سهم صنعت و شرب را از مصارف آب استان ده درصد و کشاورزی را ۹۰ درصد عنوان کرد و افزود: ۷۵ درصد آب استان از منابع زیر زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در استان زنجان ۹۰ درصد جمعیت روستایی و ۶۱۵ روستا تحت پوشش آبفای استان هستند.

قاسمی با بیان اینکه سال گذشته برای تأمین آب مشکل داشتیم و مجبور شدیم کف شکنی کنیم، گفت: در روستاها ۳۰ درصد آب مشترکین روستایی پر مصرف هستند.

این مسئول به ظرفیت خیرین در امر آبرسانی به روستاها اشاره کرد و ادامه داد :۴۰ روستا با کمک خیرین و اهالی روستا آب رسانی می‌شود و قرار گاه امام حسن مجتبی و بسیج سازندگی نیز ۵۵ روستا را در امر آبرسانی شرکت را یاری کردند و ۴۶۲ میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته است.

مدیر عامل آبفا در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص مشارکت با شهرداری در پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: در بافت مرکزی پروژه‌هایی تعریف کردیم با وجود اینکه شهرداری مشارکت قابل قبولی ندارد بیش از ۱۳ کیلومتر در داخل بازار انجام شده و در محدوده خیابان ضیایی و پیاده راه و پروژه سبزه میدان تأسیسات آب رسانی و بحث فاضلاب انجام می‌شود.

جزقاسمی با اشاره به اینکه منابع زیر زمینی و در مجموع چاه‌های آب شرب حتی به ۴۵۰ حلقه نمی‌رسد ولی چاه‌های کشاورزی ۱۸ هزار حلقه است یادآور شد: شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی باید توجه جدی در این خصوص داشته باشند.

مدیر کل آبفای استان خاطر نشان کرد :۶۰ درصد مشترکین مصرف متعارف، ۲۰ درصد پر مصرف، ۲۰ درصد متغیر و ۲۰ درصد نیز بد مصرف هستند.

وی با اشاره به اینکه برای تأمین تأسیسات مسکن مهر دچار مشکل شدیم و فقط آبفا سهم خودش را انجام داد اضافه کرد: ۱۵ هزار واحد مسکونی ملی قرار است کلید بخورد و ۴۵ هزار نفر جمعیت در این مساکن سکونت خواهند پذیرفت و متأسفانه جانمایی بدون نظر آبفا انجام شده است.

قاسمی با تاکید بر تأمین آب بلند مدت در استان گفت: متأسفانه سیمای تأمین آب مشخص نداریم و سیمای تأمین آب ترسیم نشده است چرا که ورودی سد تهم پارسال ۷۰ درصد کاهش داشته است و صدر درصد خدابنده از آب‌های زیر زمینی استفاده می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.