کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران از عصر دیروز (دوشنبه) تاکنون در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی گزارش شده است که بیشترین آن مربوط به تربت‌جام با حدود ۶ میلیمتر است.

باران ۱۶ شهرستان خراسان رضوی را فرا گرفت

به گزارش قدس آنلاین، زهرا آهنگرزاده افزود: در این مدت بارندگی در شهرستانهای قوچان، سبزوار، چناران، مشهد، نیشابور، تربت‌حیدریه، کاشمر، گناباد، تربت‌جام، درگز، فریمان، خواف، جغتای، بردسکن، تایباد و کلات گزارش شده است.  
وی میزان بارندگی طی این مدت در ایستگاه فرودگاهی مشهد را چهار میلیمتر عنوان کرد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: ریزش باران در این استان تا ظهر امروز ادامه دارد و دوباره از عصر فردا سامانه بارشی دیگری در استان فعال می‌شود که چهارشنبه شب بارشها تشدید می‌گردد به نحویکه در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف و باران رخ می‌دهد و تا ظهر پنجشنبه ادامه می‌یابد.
وی گفت: پدیده مه گرفتگی برای امروز و فردا در مناطق مختلف خراسان رضوی بویژه در ارتفاعات همراه با کاهش دید و همچنین افزایش شدت وزش باد در نوار شرقی استان پیش‌بینی شده است.
آهنگرزاده با اشاره به نوسانات دمای هوا در استان طی روزهای آینده افزود: بیشینه دمای هوای امروز مشهد پنج درجه سلسیوس پیش‌بینی شده که فردا به ۱۱ درجه می رسد و روز پنجشنبه دوباره به چهار درجه کاهش می‌یابد.  
وی کمینه دمای هوای دیشب مشهد را سه درجه سلسیوس عنوان کرد و ادامه داد: کمینه دمای هوای مشهد پنجشنبه‌شب و جمعه‌شب به زیر صفر خواهد رسید.
قوچان با کمینه دمای هوای صفر درجه و درگز با بیشینه دمای هوای ۱۷ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.  
بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در تایباد با سرعت ۵۸ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: ایرنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.