مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۱۰۴ بیمار بدحال کرونایی در بخشهای مراقبت ویژه بیمارستانهای استان خراسان رضوی تحت معالجه و بستری قرار دارند که ۸۰ نفر از این تعداد در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

بیش از ۱۰۰ بیمار بدحال کرونایی در بخشهای مراقبتهای ویژه خراسان رضوی بستری هستند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد پهلوان افزود:تعداد بستری‌شدگان روزانه کرونا در استان خراسان رضوی دیروز ۱۴۲ نفر بود.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۹۴ بیمار مبتلا به کرونا در کل بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند.
وی بر پوشش فراگیر واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، مراجعه به درمانگاهها و یا مراکز خدمات جامع سلامت به محض مشاهده علایم مشکوک به کرونا از سوی مردم برای پیشگیری از شیوع امیکرون و ورود به موج ششم کرونا در استان خراسان رضوی تاکید کرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.  
ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
در حال حاضر حدود ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند
از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی فقط بردسکن از نظر کرونا در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت آبی قرار دارند.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۳۴ تن دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور فوت کردند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.