فدراسیون فوتبال درحالی با اعزام تیم زیر ۱۹ ساله های فوتسال به مسابقات قرقیزستان موافقت کرده که چنین تیمی هنوز تشکیل نشده است.

موافقت فدراسیون برای اعزام زیر ۱۹ ساله های فوتسال به قرقیزستان بدون بازیکن و سرمربی

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حق شناس چند ماه پیش اتحادیه فوتبال آسیای مرکزی (کافا) طی نامه رسمی از فدراسیون فوتبال و کشورهای عضو این منطقه یعنی ایران، تاجیکستان، افغانستان، ازبکستان، قرقیزستان و ترکمنستان  درخواست داشت که برای نخستین بار مسابقات فوتسال زیر ۱۹ سال را در این منطقه برگزار کند.

کافا از فدراسیون های عضو خود رسما دعوت کرد تا آمادگی شان را برای حضور در این مساباقت اعلام کند.هدف از این طرح، تقویت تیم‌های این منطقه برای حضور در مسابقات قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا است که سال ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.

سومین جلسه کمیته فوتسال با حضور شهاب الدین عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال، اعضا و احسان اصولی ریاست کمیته فوتسال در محل کمپ تیم‌های ملی برگزار شد. در این جلسه موافقت برای شرکت در این رقابت ها اعلام می شود. این مسابقات قرار است از ۲۰ الی ۳۰ بهمن در قرقیزستان برگزار شود.

این تصمیم درحالی به تایید ریاست فدراسیون فوتبال و سایر اعضا رسیده که در حال حاضر تیمی به نام زیر ۱۹ سال فوتسال در ایران نداریم و این تیم حتی نه سرمربی  و نه کادر فنی مشخصی دارد. پیش از این ایران در رده سنی زیر ۲۰ سال صاحب تیم بود که یک بار قهرمان و یک بار هم عنوان سوم قاره آسیا را در کارنامه دارد.

علی صانعی که یکی از مربیان امتحان پس داده در عرصه استعدادیابی و رده های ملی است آخرین مربی تیم زیر ۲۰ ساله های فوتسال است که به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش از سمت خود استعفا داد که این استعفا به تیم های پایه فوتسال صدمه زد و اقداماتش در زمینه استعدادیابی نصفه ماند.

 مساله این است که فدراسیون فوتبال برای تیمی که هنوز تشکیل نشده و سرمربی ندارد چطور تصمیم گرفته وارد یک دوره از مسابقات شود؟

البته مشکلات به همین این جا ختم نمی‌شود و تیم ملی بزرگسالان هم که دو عنوان قهرمانی در آسیا و یک عنوان سومی در سطح جهان دارد با این مشکلات روبرو است. این تیم باید اوایل سال آینده از ۱۲ الی ۲۷ فروردین در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا شرکت کند.

 تیم ملی  بزرگسالان مثل تیم‌های پایه در حال حاضر در شرایط خوبی به سر نمی‌برد. بعد از مسابقات جام جهانی لیتوانی دو دستگی برای برکناری ناظم الشریعه سرمربی این تیم زیاد شده از یک طرف عده‌ای خواهان سرمربی کنونی تیم ملی فوتسال هستند از طرف دیگر ریاست فدراسیون فوتبال و.. خواهان برکناری وی هستند.

اختلافات در این زمینه تا جایی پیش رفته که گفته می شود در نشست سوم کمیته فوتسال، عزیزی خادم صراحتا و با  طعنه به ناظم الشریعه سرمربی فعلی تیم ملی گفته چرا در انتخابات از شخص دیگری حمایت کرده است!

مشخص نیست چرا فدراسیون فوتبال در مورد تیم ملی بزرگسالان تصمیم نهایی را نمی گیرد. اگر در مورد کنار گذاشتن ناظم الشریعه به توافق رسیده اند چرا این تصمیم زودتر اعلام نمی شود و هر روز شاهد یک شایعه در مورد نیمکت تیم ملی هستیم.

 اگر این  وضعیت در فوتسال همچنان ادامه داشته باشد آینده خوبی برای آن نباید تصور کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.