در پی بالاگرفتن درگیری‌ها در قزاقستان و کشته شدن ۱۲ تن از نیروهای پلیس، روسیه نیروهای حافظ صلح خود را به قزاقستان فرستاد.

انتقال هوایی نیروهای حافظ صلح روسیه با هواپیما به قزاقستان

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره نوشت:

امروز روسیه اولین نیروهای حافظ صلح خود را به قزاقستان اعزام کرد؛ هرچند هنوز اطلاعاتی در مورد تعداد این نیروها و مدت زمان استقرار آن ها در خاک قزاقستان وجود ندارد. 

به گزارش الجزیره، در پی درخواست «قاسم جومارت توقایف»، رئیس جمهور قزاقستان، امروز صبح تعدادی از نیروهای روسی وارد خاک قزاقستان شدند.

گفته می‌شود در پی تظاهرات اخیر و بالاگرفتن تنش‌ها در قزاقستان، بیش از هزار تن زخمی شده و به گزارش تلویزیون دولتی این کشور تا کنون ۱۲ نیروی پلیس هم در جریان درگیری‌ها کشته شده اند. پلیس همچنین اعلام کرده است ده‌ها تن از معترضان که تلاش می‌کردند به ساختمان‌های دولتی و مقر پلیس یورش ببرند، کشته شده اند.

گفتنی است که تمام پروازها به قزاقستان و از قزاقستان به طور کامل متوقف شده و همچنین انجام عملیات بانکی نیز با تعلیق مواجه شده است.

تاجیکستان نیز اعلام کرده است آماده مشارکت و ایفای نقش خود به عنوان عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در قزاقستان است.

گفتنی است از روز یکشنبه در غرب قزاقستان اعتراضاتی در پی افزایش قیمت سوخت شکل گرفته است. چهار روز بعد، با هجوم معترضان  به ساختمان‌های دولتی، ایستگاه‌های تلویزیونی، فرودگاه و کسب‌وکارهای متعدد وضعیت شان رو به وخامت رفت.  

سرویس‌های خبری از درگیری شدید بین معترضان و پلیس خبر می‌دهند و تصاویر نشان می‌دهد پلیس قزاقستان از شوکر و گاز اشک‌آور برای سرکوب جمعیت استفاده می‌کند. گفتنی است، نیروهای حافظ صلح ارمنستان نیز امروز صبح وارد خاک قزاقستان شده اند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.