وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که این روزها در اوج مذاکرات وین، بر شدت لفاظی هایش افزوده است، می گوید به همتای آمریکایی اهمیت اعمال فشار به ایران را یادآوری کرده است.

لاپید: در گفتگو با بلینکن خواستار اعمال فشار بر ایران شدم

به گزارش قدس آنلاین، یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پیامی توئیتری با اشاره به تماس شب گذشته خود با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی، مدعی شد: درباره چالش‌های منطقه‌ای و جهانی و همچنین اهمیت اعمال فشار بر ایران در راستای توقف رقابت این کشور برای دستیابی به سلاح اتمی صحبت کردم.

وی در ادامه این ادعا افزود: بلینکن بر تعهد دولت واشنگتن به تأمین امنیت اسرائیل تاکید کرد.

ادعای لاپید در حالی مطرح می‌شود که ایران بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده است. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیشتر هم در روز دوشنبه و همزمان با ازسرگیری ادامه مذاکرات وین مدعی شده بود که این روند به نتایجی خوب برای این رژیم منتهی نخواهد شد اما تل آویو سعی دارد تا حد ممکن از تبعات این مسئله بکاهد.

او در ادامه این لفاظی ها افزود: بحث شدیدی در مورد اینکه معامله خوب مستلزم چه چیزی است، وجود دارد. در آن بحث، ما (هم) سر میز هستیم. جهان، از جمله طرف‌های مربوطه (به پیشنهادات) گوش می‌کنند.

لاپید ادعا کرد که مذاکرات وین «تا آنجا که به ما مربوط می‌شود به نتیجه مطلوب نخواهد رسید اما همیشه با افراد مربوطه برای بهبود نتیجه به نفع اسرائیل کار می کنیم».

وی چندی پیش نیز در یک برنامه تلویزیونی، با ادعای اینکه تل آویو آماده است مجموعه‌ای از توانایی‌ها و قابلیت‌ها را برای محافظت از خود در برابر آنچه که ادعا می‌کند تهدید ایران است، به کار گیرد، گفت: اسرائیل توانمندی‌هایی دارد که برخی از آنها را جهان و برخی از کارشناسان این حوزه حتی نمی‌توانند تصور کنند.

لفاظی‌های رژیم صهیونیستی همزمان با دور جدید مذاکرات وین جهت برچیدن تحریم‌ها، شدت گرفته است چرا که علی رغم تبلیغات منفی رسانه‌های غربی و تلاش‌ها برای استفاده از تاکتیک‌های مختلف اعم از ضیق و به پایان رسیدن وقت برای مذاکره و مقصر جلوه دادن ایران، مذاکرات در مسیر درستی در حال پیشرفت است و نتایج چشمگیری به دست آمده است.

در این میان، رژیم صهیونیستی از تروئیکای اروپایی استفاده می‌کند تا بتواند خواسته‌های نامشروع خود را به کرسی بنشاند.

لفاظی‌های سران رژیم صهیونیستی علیه تهران و برنامه صلح آمیز هسته‌ای اش مطلب جدیدی نیست و آنها طی حداقل دو دهه اخیر بارها ادعاهای پوچ و واهی و تهدیدهای خود را مطرح کرده اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.