تیم ملی فوتسال ایران رقبای خود در راه کسب سهمیه حضور در رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۲ را شناخت.

تیم ملی ایران هم‌گروهی‌های خود را شناخت

به گزارش قدس آنلاین، مراسم قرعه‌کشی مرحله انتخابی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۲ کویت، امروز (پنجشنبه ۱۶ دی) در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در شهر کوالالامپور مالزی برگزار شد و تیم‌های حاضر در این مرحله رقبای خود را شناختند. بر این اساس تیم ملی فوتسال ایران که ۱۲ بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شده در مرحله انتخابی در گروه A منطقه مرکزی و جنوبی آسیا با تیم‌های قرقیزستان، ترکمنستان و مالدیو همگروه شد.

بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفته، گروه‌بندی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

منطقه غرب

گروه A: لبنان، عربستان، فلسطین و عمان

گروه B: عراق، بحرین و امارات

منطقه مرکزی و جنوبی

گروه A: ایران، قرقیزستان، ترکمنستان و مالدیو

گروه B: ازبکستان، تاجیکستان، افغانستان و نپال

منظقه شرق:

گروه A: ژاپن، چین و مغولستان

گروه B: چین تایپه، کره جنوبی و هنگ‌کنگ

*تیم‌های منطقه جنوب شرق آسیا که شامل تیم‌های ویتنام، تایلند، مالزی، میانمار، اندونزی، تیمور شرقی، برونئی دارالسلام، استرالیا و کامبوج می‌شود، در مسابقات قهرمانی فوتسال آسیای جنوب شرقی با هم رقابت می‌کنند و سه تیم برتر این رقابت‌ها از آن طریق سهمیه حضور در مرحله پایانی مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۲  را دریافت خواهند کرد.

در دور انتخابی جام ملت‌های آسیا که ۱۲ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، تیم‌ها در مناطق جداگانه شرق، غرب و نیز حوزه مرکزی و جنوبی قاره با هم رقابت می‌کنند. بازی‌های منطقه مرکزی و جنوبی در قرقیزستان برگزار می‌شود که چهار تیم از این منطقه جواز حضور در جام ملت‌های فوتسال آسیا را به دست می‌آورند. تیم ملی کشورمان هم در قرقیزستان به مصاف رقبا می‌رود.

در منطقه مرکزی و جنوبی که تیم‌ها در دو گروه با یکدیگر رقابت خواهند کرد، دو تیم نخست هر گروه راهی دور پایانی جام ملت‌های آسیا می‌شوند. همچنین سه تیم از منطقه آسیای جنوب شرقی مسافر کویت (میزبان جام ملت‌ها) خواهند شد، پنج تیم از غرب قاره کهن به جام ملت‌های آسیا صعود می‌کنند و سه نماینده از شرق قاره راهی این مسابقات می‌شوند تا ۱۶ تیم رقابت‌ها تکمیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.