۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 783000

روزنامه الاتحاد مدعی شد که نسخه بعدی لیگ قهرمانان آسیا باز هم به صورت متمرکز برگزار شده و از سال ۲۰۲۳ این پیکارها مجددا سیستم رفت و برگشتی برگزار می شود.

لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ باز هم به صورت متمرکز

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه الاتحاد امارات در مطلبی به نحوه برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ پرداخت. طبق ادعای این روزنامه، نسخه بعدی لیگ قهرمانان همچون سال ۲۰۲۱ به صورت متمرکز و هر گروه در یک کشور برگزار می شود و از سال ۲۰۲۳ این پیکارها به صورت سیستم رفت و برگشتی برگزار خواهد شد.

در گزارش روزنامه الاتحاد آمده است: مذاکرات بین فدراسیون های کشورهای آسیایی و AFC درباره تاریخ مناسب برای آغاز رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ ادامه دارد که در این دوره از رقابت ها، سهمیه کشورها نسبت به دوره سال ۲۰۲۱ بدون تغییر مانده اما کرسی های کشورها برای نسخه سال ۲۰۲۳ تغییرات زیادی داشته است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال بازگرداندن سیستم برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت در مرحله گروهی با اصلاحات مورد انتظار در نسخه سال ۲۰۲۳ است که قرار است از سپتامبر همان سال (شهریور ۱۴۰۲) آغاز می شود و در ماه می ۲۰۲۴ (اردیبهشت ۱۴۰۳) به پایان می رسد.

البته این تغییرات برای دو دوره بعدی این پیکارهاست اما در رقابت های لیگ قهرمانان پیش رو، مسابقات مجددا به صورت متمرکز برگزار می شود بدین معنا که همچون نسخه قبلی، هر گروه به میزبانی یک کشور به انجام برسد و انتظار می رود که مرحله گروهی این مسابقات از ۱۱ تا ۲۷ می (۲۱ اردیبهشت تا ۶ خرداد ۱۴۰۱) برگزار شود چرا که این تاریخ پیشنهادی بین اکثر اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا پذیرفته شده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا شرایط میزبانی گروه‌ها در لیگ قهرمانان را به فدراسیون‌هایی که مایل به انجام این کار هستند، ابلاغ کرده بود و کشورهایی توسط AFC انتخاب شدند که کمترین میزان ممنوعیت و قرنطینه ها را بابت شیوع ویروس کرونا اعمال کرده و بیشترین اقدامات احتیاطی و پزشکی مناسب را اتخاذ کرده بودند. انتظار می رود که کشورهای امارات، عربستان سعودی و قطر بیشترین آمادگی را برای میزبانی مجدد گروه‌ها در ماه می آینده داشته باشند ضمن اینکه درخواست های میزبانی مرحله گروهی از اواخر فوریه تا اوایل مارس (اسفند ۱۴۰۰) ارسال خواهد شد.

منابع ویژه در کنفدراسیون فوتبال آسیا از ادامه رایزنی ها در مورد سایر پیشنهادات برای برگزاری مسابقات در نسخه ۲۰۲۳ خبر دادند که از جمله آنها می توان به افزایش تعداد بازیکنان خارجی اشاره کرد. ضمن اینکه تاریخ راه اندازی تقویم جدید برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، بزرگترین تغییر این بازی هاست.

پیش از این، مسابقات همگام با تقویم شرق آسیا برگزار می شد و تیم ها در بین دو فصل، در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا می کردند ولی از سال ۲۰۲۳ این تقویم اصلاح شده و همگام با تقویم اروپایی برگزار می شود. این سیستمی است که با حمایت گسترده فدراسیون های فوتبال عربستان و امارات به تصویب رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.