رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:گره گشایی از کار مردم باید قبل از اینکه مردم اذیت شوند انجام شود نه اینکه باعث رنجش مردم بشویم و مشکلاتشان هم حل نکنیم.

رفع مشکلات اقتصادی قبل از رنج مردم باشد/فساد در اقتصاد دولتی

به گزارش قدس آنلاین، محمد باقر قالیباف عصر پنجشنبه در مراسم یادواره شهدای نی ریز، گفت: یادمان باشد که مسیر انقلاب و شهدا برخواسته از باور و فرهنگ شهادت طلبی است و وجود ۵۰۰ شهید گلگون کفن در این شهرستان برای احیای اسلام و عزت و استقلال کشور این تکلیف را بر ما مسئولان مضاعف می کند تا در حل مشکلات مردم گام برداریم.

وی افزود: اگر امروز به دنبال پاسداشت خون شهدا و ادای دینمان به انقلاب هستیم باید کار آمدی دین در اداره جامعه اولویت اولمان باشد. قالیباف ضمن تبریک و تسلیت دومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: شهید سلیمانی روستازاده ای بود که به گونه ای رشد کرد که با جوانه زدن در دفاع مقدس به درخت تناوری تبدیل شد که در جهان اسلام و امت اسلامی و در عرصه بین المللی به یک چهره مقاومت، عزت، افتخار و اقتدار تبدیل شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با مدیریت کارآمد و گره گشایی از کار مردم وضعیت معیشت مردم را را سامان ببخشیم، بیان کرد: گره گشایی از کار مردم باید قبل از اینکه مردم اذیت شوند انجام شود نه اینکه باعث رنجش مردم بشویم و مشکلاتشان هم حل نکنیم.

قالیباف تاکید کرد: مردم ما مردمی قانعی هستند که در بحبوبه انقلاب نیز نشان دادند که برای انقلاب و عزت و استقلال کشور ایستاده اند، اما نمی توانند به دلیل عدم ناکارآمدی و بی توجهی و کم کاری مسئولان آسیب ببیند. او تصریح کرد: با همه تواضع و صبوری مردم اگر گرهی در کارشان بیفتد قابل قبول و تحمل نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اذعان بر اینکه شرایط اقتصادی کشور خوب نیست، متذکر شد: بخش عظیمی از مشکلات کشور به دلیل تحریم ها و ظلم آشکاریست که آمریکای مستبد و یاغی با ملت ما دارد.

وی شیوه حکومت داری اسلامی را بر پایه عزت و استقلال امت اسلامی دانست و خاطرنشان ساخت: ملتی که متکی به فرهنگ قرآنی است معلوم است که زیر بار ظلم نمیرود و نمی گذارد که عزتش خدشه دار شود.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل پیش روی اشتغال و اقتصاد کشور گریزی زد و گفت: در زمینه قانون گذاری برای رفع مشکلات و موانع اشتغال باید چاره اندیشی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید به دنبال کارهایی برود که از عهده مردم خارج است، تصریح کرد: دولت با دخالت های خود در همه مسائل کاری برای مردم نگذاشته است تا انجام دهند.

وی بر لزوم رفع موانع پیش روی سرمایه گذاران برای ایجاد اشتغال در کشور تاکید کرد و گفت: دولت باید اختیارات کامل به فرمانداران بعنوان والی و فرمانداران بدهد تا برای هر امور پیش پا افتاده ای برای تعیین تکلیف منتظر جوابیه مرکز نباشند.

قالیباف ادامه داد: باید اختیارات فرمانداران بیشتر شود تا تفکیک کار ملی و محلی در حکمرانی معنا بگیرد. رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: چرا نباید مسئولین شهرستانی بنا به مصلحت شهرستانشان تصمیم گیری کنند.

او گفت: امروز با ظرفیت اقتصادی کشور و امکانات و وضعیت موجود داخلی بهتر از این میتوانین کشور را اداره کنیم.

وی یکی از مهمترین اشکالات کشور را استفاده نکردن از ظرفیت مردم و نخبگان در تصمیم سازی و تصمیم گیری مسائلی که به خودشان ارتباط دارد عنوان کرد و گفت: متاسفانه از مردم در موضوعات اقتصادی کشور استفاده نمی شود که این مساله موصوعی بسیار جدی است.

قالیباف ۸۰ درصد مشکلات کشور را در اقتصاد دولتی دانست و گفت: فساد در اقتصاد دولتی کشور ریشه دوانده است و بسیاری از مشکلات سیستم اداری کشور درگیر رانت و باند بازی شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.