مذاکره کننده ارشد روسیه در گفت‌وگوهایی که با محور رفع تحریم‌ها در وین جریان دارد تصریح کرد که مسکو با ارزیابی ایران درباره کاهش تعداد پرانتزها که موارد اختلافی در پیش‌نویس توافق محسوب می‌شود اشتراک نظر دارد.

روسیه: با ارزیابی ایران درباره روند مذاکرات وین اشتراک نظر داریم

به گزارش قدس آنلاین، میخائیل اولیانوف در توئیتی با اشاره به اینکه در روند مذاکرات وین پیشرفت‌هایی صورت گرفته است اظهار کرد: دست یابی به نتیجه دلخواه نیازمند زمان و تلاش است.

علی باقری کنی دیشب پس از برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان گروه ۱+۴ و پیش از آنکه هتل کوبورگ را ترک کند به سووالات خبرنگاران درباره تعداد پرانتزها پاسخ داد و تائید کرد که در این زمینه پیشرفت‌هایی صورت گرفته است.

دور هشتم مذاکرات وین از دوشنبه هفته گذشته (۶ آذر) آغاز شده و گفت‌وگوها در مسیر رو به جلو ولی محتاطانه پیش می‌رود. جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده است در صورت حصول توافق در وین ابتدا طرف نقض کننده توافقات سال ۹۴ باید تحریم‌ها را بردارد و پس از انجام راستی آزمایی، اقدامات هسته‌ای ایران در چارچوب توافق برجام صورت خواهد گرفت.

ایران تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش ساز وکارهای مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.