جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در صورت اوج‌گیری مجدد موج‌ شیوع کرونا افزون بر ۶۰ درصد از پرستاران واجد شرایط در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی در بخش‌های کرونایی مستقر می‌شوند.

۶۰ درصد پرستاران خراسان رضوی با اوج‌گیری ویروس در بخش‌های کرونایی مستقر می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر ایوب توکلیان افزود: در شرایط کنونی که از اوج‌گیری شیوع کرونا فاصله گرفته‌ایم، تعداد پرستاران فعال در بخش‌های کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بین ۱۰ تا ۱۵ درصد خواهد بود.
وی بیان کرد: هم اینک ۹ هزار و ۲۰۰ نفر پرستار در بیمارستان‌های شهرهای حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی و غیرکرونایی هستند که از این تعداد ۶ هزار نفر در بیمارستان‌های مشهد خدمت می‌کنند.
این مسوول درمانی از آمادگی کامل پرستاران برای مقابله با شیوع احتمالی موج ششم ویروس کرونا و مبارزه با ویروس اومیکرون در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.
وی با اشاره به جلسه هماهنگی و آماده‌باش کامل تمامی گروه‌های فعال در بحث مبارزه با کرونا از جمله پرستاران گفت: در این جلسه مقرر شد که ضمن حضور ۱۰۰ درصدی تمامی پرستاران در محل کار، از ظرفیت نیروهای توانمند در بخش‌های کرونایی بیش از پیش استفاده شود.
دکتر توکلیان تصریح کرد: ایثارگری پرستاران در تمامی دوران‌ها از جمله جبهه مبارزه با ویروس کرونا به‌خوبی دیده شده است، مانند پرستارانی که داوطلبانه در بخش‌های کرونایی حاضر شدند و یا پرستارانی که در نوبت های اضافه حضور یافتند تا جای خالی همکاران مبتلایشان احساس نشود و همچنین پرستاران کرونایی بهبود یافته‌ای که حتی پس از بهبودی و با وجود درد و رنج فراوان از ناحیه ابتلا به کووید ۱۹، مجدد در بخش‌های کرونایی به ارائه خدمت پرداختند.
جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در روزهای اخیر تمامی پرستاران به‌ویژه نیروهای فعال در بخش‌های کووید ۱۹ با آخرین آموزش‌های به‌ روز در خصوص نحوه مقابله با ویروس اومیکرون و مبارزه با موج ششم بحران کرونا آشنا شده اند و همچنین تمامی آنها دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
وی گفت: در بخش‌های کرونایی از ظرفیت تمامی دانشجویان و استادان پرستاری و حضور همزمان پرستاران جوان، باسابقه و پیشکسوت در کنار هم بهره‌ گرفته می شود، اما از ظرفیت پرستاران باردار و همچنین نیروهای دارای مشکلات تنفسی و جانبازان شیمیایی در بخش‌های غیرکرونا استفاده خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.  
ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
در حال حاضر حدود ۳۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.
از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی ۲ شهر بردسکن و خلیل آباد از نظر کرونا در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت آبی قرار دارند.
به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر دیروز یکشنبه ۱۹ دی سال ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۲۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۴۰۳ نفر رسید.
طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۶۳۹ نفر رسید.
همچنین تا کنون ۶ میلیون ۳۹ هزار و ۱۷۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
دو هزار و ۶۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
همچنین تا کنون ۵۹ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۴۵۵ دُز اول، ۵۱ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۴۹۸ دُز دوم و ۷ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۲۸۸ دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۱۹ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۲۴۱ دُز رسیده است.
در شبانه روز گذشته نیز ۳۱۴ هزار و ۷۳۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
"پاندمی کرونا" در سطح جهان، ۳۰۶ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۴۹۱ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۵۰۳ هزار و ۷۵۰ نفر را گرفته است. ۲۵۹ میلیون و ۰۵۹ هزار و ۶۱۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با ۶۰ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۰۲۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۸۵۹ هزار و ۰۴۶ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد حذف شده است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.