مدیرکل مالیاتی خراسان رضوی گفت: برای دریافت مالیات از خانه ها و خودروهای لوکس منتظر ابلاغ از تهران هستیم .

دریافت مالیات از خانه ها و خودروهای لوکس منتظر ابلاغ از تهران/تعیین تکلیف مالیات دستگاه های کارتخوان

احمدرضا مدبرنیا در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: موضوع دریافت مالیات از خانه ها و خودروهای لوکس به صورت متمرکز از تهران دنبال می شود و تاکنون امار این موارد در خراسان رضوی از سوی سازمان مالیاتی  به استان اعلام نشده است.
وی تصریح کرد: به محض  ابلاغ سازمان امورمالیاتی ، اقدامات لازم را در این باره پیگیری و نسبت به وصول مالیات از خانه ها و خودروهای لوکس بر مبنای قانون  عمل خواهیم کرد.
مدیرکل مالیاتی خراسان رضوی درباره تشکیل پرونده مالیاتی برای دستگاه های کارتخوان نیز گفت: همه فعالان اقتصادی که از دستگاه های کارتخوان استفاده می کنند  باید با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir نسبت به اتصال این دستگاه ها به پرونده مالیاتی خود و یا تشکیل پرونده جدید مالیاتی  با محوریت این دستگاه ها اقدام کنند.
وی در مورد میزان مالیات دریافتی از این دستگاه ها نیز گفت: به تناسب میزان درامد و فعالیت اقتصادی که این کارتخوان ها داشته باشند  مالیات دریافت خواهد شد به عبارتی تراکنش های بانکی مشمول مالیات می شوند که منشا درامدی داشته باشند  از این رو صاحبان این دستگاه ها باید اسناد و مدارک درامدی خود مبتنی بر تراکنش های بانکی را در هنگام رسیدگی در اختیار ماموران مالیاتی قرار دهند.
مدبرنیا با بیان اینکه تشکیل پرونده مالیاتی برای دستگاه های کارتخوان باعث شفاف سازی در حوزه فرار مالیاتی خواهد شد،  ادامه داد: مالیات بر مبنای درامد افراد و پس از کسر معافیت های قانونی ، اگر اشخاص حقیقی باشند به نرخ ماده ۱۳۱ و اگر اشخاص حقوقی باشند به نرخ ماده ۱۰۵ قانون مالیات، محاسبه و دریافت خواهد شد.
وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی که متناظر با انها  پرونده مالیاتی وجود نداشته باشد ،  غیرفعال خواهند شد، تصریح کرد:  افراد فرصت دارند تا پایان دی ماه امسال وضعیت کارتخوان خود را تعیین تکلیف کنند و در صورتی که افراد وضعیت کارتخوان‌های خود را  شامل ارتباط  به پرونده مالیاتی، تشکیل پرونده مالیاتی جدید و یا درخواست غیرفعال کردن کارتخوان،  انجام ندهند سازمان امور مالیاتی از بانک مرکزی می‌خواهد که این کارتخوان‌ها غیرفعال شوند.
وی همچنین درباره فرار مالیاتی در خراسان رضوی نیز گفت: با محوریت این موضوع اداره  مبارزه با فرار مالیاتی  در استان تشکیل شده است که این اداره مشغول بررسی موارد فرار مالیاتی در این باره است که به محض اینکه این اداره  آمار و ارقام را تکمیل نماید اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.