خط سه قطار شهری مشهد چه زمانی آماده خدمت رسانی به زائران رضوی خواهد شد.

زمان برخورداری زائران رضوی از  خط سه قطار شهری مشهد

به گزارش قدس آنلاین، عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد به طول ۳۰ کیلومتر، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد، از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

اگرچه مجموعه مدیریت شهری مشهد در دوره پنجم اذعان داشتند که در سال ۱۴۰۰بخشی از این خط افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید به طوری که مثلا  موحدی زاده، نائب رئیس شورای پنج مشهد  اظهار داشت: حفر تونل مسیر خط ۳ قطارشهری با قدرت پیش می رود  و در حوزه شرقی، دستگاه حفر تونل پایانه مسافربری امام رضا (ع) را پشت سر گذاشته و در حوزه غربی نیز دستگاه حفار به بولوار امامت رسیده؛ قرار است در نیمه اول یا دوم سال ۱۴۰۰، مسیر خط ۳ قطار شهری از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) با احداث ۳ ایستگاه میدان شهدا، باب الجواد (ع) و پایانه امام رضا (ع) بهره برداری شود.

اما فرهمندی ، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک دوره ششم مشهد  معتقد است  ظرف دو سال آینده محدوده میانی خط سه مترو  از میدان شهدا به حرم مطهر رضوی و سپس به سمت پایانه مسافربری امام رضا(ع) کامل می‌شود.

وی ادامه  می دهد : با تکمیل این پروژه دسترسی تمامی مبادی ورودی مشهد با قطار به حرم مطهر رضوی برقرار می‌شود، که برای اولین‌بار صورت می‌پذیرد؛ امیدواریم بتوانیم تا پیش از نوروز ۱۴۰۲ دسترسی ریلی به حرم رضوی را برقرار نماییم.

اینجا بخوانید

بهره برداری از ۵.۲ کیلومتر خط ۳مترو در پایان سال ۱۴۰۱/ خط ۳ برای اجرای کامل به ۲۸هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

 اما کیامرز،  مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد ،   در تازه ترین اظهار نظر درباره خط ۳ قطار شهری مشهد  بر این عقیده است که  اولویت مدیریت شهری در پروژه‌های مترویی، تکمیل مسیر ۵.۵ کیلومتری خط سوم از میدان شهدا تا پایانه مسافربری است که تونل این مسیر تکمیل شده، سازه ایستگاه‌های این مسیر ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و معماری آن نیز از پیشرفت پنج درصدی برخوردار است.
وی ادامه داد: برای تکمیل این مسیر، برنامه‌ریزی دوساله صورت گرفته و تکمیل آن نیازمند ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.
کیامرز اضافه کرد: در حال حاضر در قالب اوراق مشارکت ۱۱ هزار میلیارد ریال از مبلغ یادشده تامین شده‌است.
انتهای پیام

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.