نروژ برنامه کمکی برای جبران افزایش هزینه‌های برق را برای دومین بار در کمتر از یک ماه گذشته افزایش داد.

افزایش یارانه نروژ برای جبران هزینه قیمت برق

به گزارش قدس آنلاین، دولت نروژ روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت ۸۰ درصد هزینه‌های برق را هنگامی که قیمت برق بالای ۷۰ اوره نروژی (۰.۰۸ دلار) به ازای هر کیلووات ساعت در دوره ژانویه تا مارس است، پوشش خواهد داد. هیات دولت در ابتدا قصد داشت ۵۰ درصد هزینه‌ها را پوشش دهد و سپس اواخر ماه گذشته تحت فشار متحد چپ سوسیالست خود، این میزان را به ۵۵ درصد افزایش داده بود.

یوناس گار استوره، نخست وزیر نروژ گفت: ما چندین اقدام را در ارتباط با قیمتهای بالا در پاییز سال ۲۰۲۱ اتخاذ کردیم اما اکنون لازم است این مکانیزم امنیتی مهم را تحکیم کنیم. این یک بازتوزیع منصفانه برای منفعت مردم عادی در شرایط نیاز برای عده بسیاری است.

در شرایطی که اروپا با هزینه‌های انرژی کم سابقه دست و پنجه نرم می‌کند، نروژ که در آن برق عمدتا برای گرمایش مورد استفاده قرار می گیرد، بسته کمکی به ارزش بیش از هشت میلیارد کرون را در دسامبر اعلام کرد که عمدتا شامل یارانه‌های مستقیم بود. دولت برآورد جدیدی از مجموع هزینه‌ها ارائه نکرده است. حمایت از کاربران خانگی به ۵۰۰۰ کیلووات ساعت در ماه محدود شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آمار یورواستات نشان می دهد در اروپا، شهروندان نروژی برای گرمایش بیشترین وابستگی را به برق دارند که در سال ۲۰۱۹ حدود ۶۴ درصد بود در حالی که میانگین اتحادیه اروپا تنها پنج درصد بود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.