معاون وزیر صنعت با بیان اینکه دولت افزایش ظرفیت تولید را در استان‌ها کلید زد، گفت: واحدهای تعطیل از رکود خارج می‌شوند.

 دولت افزایش ظرفیت تولید را در استان‌ها کلید زد/ واحدهای تعطیل از رکود خارج می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم به ریاست سید محمد تقی شاهچراغی استاندار و با حضور گروه ویژه اقتصادی اعزامی دولت متشکل از معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران ستادی وزارت صمت و تامین اجتماعی، بانک صنعت ومعدن در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

علی رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این جلسه اظهار داشت: بعد از سفر رئیس جمهور به قم، وزیر صمت در راستای پیگیری این مصوبات دستور تشکیل جلسه دادند که نشان دهنده عزم جدی وزیر برای حل مشکلات است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: ۱۳۰ درخواست در این زمینه ثبت شده و امروز سامانه ۱۲۴ که در تمامی مسائل پاسخگو خواهد بود، راه اندازی خواهد شد.

رسولیان بیان داشت: امروز خیلی از سرمایه‌گذاران متقاضی زمین هستند که باید با برطرف کردن مشکلات آنها از ظرفیت‌ها اینها حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی ادامه داد: پروژه مهم افزایش ظرفیت تولید است که در استان‌ها کلید زده شده و مشاورینی در تمامی استان‌ها انتخاب شده‌اند و راهکارهای زیادی در این زمینه احصا شده است تا این واحدها از رکود خارج شوند.

رسولیان با بیان اینکه تأمین مالی واحدها نیز در دستور کار است، تصریح کرد: ما در شهرک‌های صنعتی تمرکز بر منابع داخلی است و اینکه بتوانیم از تسهیلات دولتی بهره بگیریم با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه ما نباید در خصوص سرمایه‌گذاران کوتاهی کنیم، تصریح کرد: باید زیرساخت‌ها را برای سرمایه‌گذاران ‌فراهم کنیم.

رسولیان خاطر نشان کرد: در زمینه زیر ساخت‌ها استان قم به خوبی وارد عمل شده و امسال بسترهای خوبی فراهم شده است تا سرمایه گذاران قمی که تعدادشان هم دلگرم کننده است بتوانند از این مهم بهره ببرند.

استاندار قم نیز در این جلسه با اشاره به عزم جدی مسئولان کشور برای تسهیل در رفع مشکلات صنایع و رفع موانع تولید، از هئیت دولت در اعزام گروه ویژه اقتصادی به قم قدردانی کرد.

استاندار قم راهکارهای افزایش ظرفیت تولید و احیای واحدهای راکد استان را مورد توجه قرار داد و افزود: یکی از مهمترین مشکلات صنایع و واحد های تولیدی استان ها، عدم پاسخگویی سازمانهای بالادستی در رده کشوری است.

وی با اشاره به آسیب های موجود در روند رسیدگی به مشکلات استان ها در مرکز تصریح کرد: افزایش اختیارات استانداران و مسئولان استانی در راستای حل سریعتر موانع تولید و اشتغال باید در دستور کار وزارتخانه ها و دستگاه های ملی قرار بگیرد.

مقام عالی دولت در استان قم خاطرنشان کرد: سهم اختیارات بانک های استانی در ارائه تسهیلات نیز باید افزایش یابد و در کنار آن نظارت ها بیشتر شود تا نگرانی‌ها احتمالی برطرف شود.

شاهچراغی با بیان اینکه تعطیلی و رکود واحدهای صنعتی، مشکلات اجتماعی به همراه خواهد داشت بیان کرد: باور بنده بر این است که مسئولان ملی باید برای درک مشکلات به صورت میدانی از کارخانجات شهرک های صنعتی استانها بازدید کنند.

وی با تاکید بر ضرورت حل معضلات صنعتی و صنفی استان اظهار داشت: صاحبان صنایع و مردم با روی کارآمدن دولت سیزدهم برای حل مسائل خود امیدوار شدند و نباید با طولانی کردن روند حل مشکلات، امید مردم را به ناامیدی تبدیل کنیم.

شاهچراغی ابراز امیدواری کرد با حضور امروز مدیران ملی در استان، شاهد تسهیل در رفع موانع و رونق سرمایه گذاری و توسعه ی صنایع در استان قم باشیم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.