رئیس دفتر سیاسی جنبش اسلامی حماس عصر امروز در دوحه با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رایزنی کرد. 

اجرای توافق تبادل اسرا اولویت حماس است 

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل هنیه پس‌ازاین ملاقات، رایزنی‌هایش با وزیر خارجه کشورمان را بسیار خوب و مؤثر توصیف کرد و گفت: پرونده‌های مهم مرتبط با موضوع فلسطین را در این دیدار بررسی و درباره آن‌ها با آقای امیر عبداللهیان تبادل‌نظر کردیم. 

وی موضوع آوارگان فلسطینی و شرایط فلسطینی‌های خارج از کشور خود، موضوع غزه، محاصره آن و بازسازی این منطقه، بررسی اوضاع در کرانه باختری، نقش جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی مقاومت فلسطین را ازجمله اهم موضوعات مطرح در دیدارش با وزیر خارجه کشورمان عنوان کرد و گفت: همچنین ایشان درباره آخرین تحولات و پیشرفت‌ها در موضوع مذاکرات ایان و ۱+۴ برای لغو تحریم‌ها و احیای برجام اطلاعاتی مفید در اختیار ما گذاشتند. 

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه کشورمان گزارشی از روند توسعه مناسبات و آشتی با کشورهای منطقه و رایزنی‌های دور روز گذشته در عمان و قطر، افزود: ما یک امت واحد هستیم و با مخاطرات و تهدیدهای واحدی روبرو هستیم، ازاین‌رو باید برای هر آنچه باعث قدرت، عزت و افتخار ما می‌شود تلاش کنیم و حماس نیز از همه روندهای نزدیک کننده کشورهای منطقه که از پیشروی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند استقبال می‌کنیم. 

وی با اشاره به رابطه مستحکم و قوی مقاومت با جمهوری اسلامی ایران ، گفت یک دیدار بسیار خوب و مثبت با آقای امیر عبداللهیان داشتیم که نتایج خیری خواهد داشت. 

وی همچنین درباره روند اجرای توافق تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی و کارشکنی این پزیم در مسیر اجرای آن به موضوع جنبش شکم‌های خالی و اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل اشاره کرد و گفت: این نهضت نتایج خوبی خواهد داشت و یکی از جلوه‌های مبارزه ما است و از این طریق پیروزی‌های خوبی به دست خواهد آمد. 

وی با اشاره به وخامت حال برخی از زندانیان اعتصاب غذا کرده ازجمله ناصر ابو حمید خواستار آزادی فوری آن‌ها شد. 

نخست‌وزیر سابق فلسطین با تأکید بر اینکه تبادل اسرا و اجرای توافق در رأس اولویت‌های ما قرار دارد خاطرنشان کرد: حاضریم هر اقدام و تلاشی را برای این هدف انجام دهیم که به شرایط اسرای فلسطینی پایان دهیم. 

وی در خصوص بازسازی غزه نیز با اشاره به‌کندی روند آن اسرائیل را عامل این موضوع خواند و گفت: بخش عمده منابع و امکانات لجستیکی برای این عملیات با کمک قطر و مصر تأمین‌شده اما به دلیل کارشکنی و مانع‌تراشی اسرائیل کار بسیار کند انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.