قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز سه شنبه یازدهم ژانویه ۲۰۲۲ (بیست و یکم دی ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (سه شنبه ۲۱ دی) + عکس

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز گزارش اصلی خود را به مذاکرات قدرت های غربی با روسیه در مورد مواضع این کشور با اوکراین اختصاص داده است. این روزنامه می گوید در میان مذاکرات حساس در ژنو، مقامات ناتو و آمریکا با پیشنهادات روسیه موافق نبوده و روس ها نیز در مقطعی از مذاکرات تهدید به ترک جلسه کرده اند. البته قرار است مذاکرات همچنان ادامه پیدا کند. فایننشیال تایمز همچنین در گزارشی به انتقادات گسترده از شرکت اووی‌او، سومین فراهم آورنده اصلی انرژی در بریتانیا اشاره کرده که برای گرم شدن، خانواده ها را به در آغوش گرفتن یکدیگر و خوردن فِرنی دعوت کرده است!

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال مطلب و عکس اصلی صفحه نخست خود را به دیدار مقامات آمریکایی و روس برای حل اختلافات پیرامون حضور نظامی ارتش روسیه در مرزهای اوکراین اختصاص داده است. این دیدار که میان وندی شرمن قائم مقام وزارت امور خارجه ایالات متحده و همتای اهل روسیه او یعنی سرگئی ریبایکوف در ژنو سوئیس برگزار شد به نظر آنچنان سازنده نبوده، همانگونه که وال استریت ژورنال در تیتر خود از فاصله میان دو طرف خبر می دهد که در عکس نیز مشخص است.

شانگهای دیلی

روزنامه شانگهای دیلی چاپ چین، در گزارشی به سالگرد رابطه خاص و عجیب این کشور با یک کشور کوچک در اروپا می پردازد. امروز پنجاهمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک دو کشور چین و جزیره مالت است. در حالی که مالت فقط ۳۱۶ کیلومتر مربع وسعت (در مقایسه با ۹.۵۹۶.۹۶۱ کیلومتر مربع وسعت چین!) و ۵۲۵.۲۸۵ نفر جمعیت (در مقایسه با بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت چین) دارد، اما برای چین به عنوان کشوری مهم ارزیابی می شود. به گونه ای که شی جین پینگ رهبر چین به همین مناسبت، روابط چین و مالت را به عنوان نمونه عالی روابط میان دو کشوری که از لحاظ وسعت، سیستم اجتماعی، تاریخ و فرهنگ با هم کاملا متفاوت هستند ارزیابی کرده است.

لس آنجلس تایمز

روزنامه لس آنجلس تایمز عکس اصلی صفحه نخست خود را به برگزاری مراسم بزرگداشت دختری که به تازگی توسط افسر پلیس لس آنجلس کشته شده اختصاص داده است. این دختر ۱۴ ساله به نام والنتینا اورلانا-پرالتا در حالی که به همراه مادرش در مغازه لباس فروشی از دست فردی که آن ها را مورد ضرب و شتم قرار می داد در اتاق تعویض لباس پنهان شده بود، با برخورد یکی از گلوله های سلاح افسر پلیس که به سمت فرد خاطی شلیک و به دیوار اتاق اصابت و از آن رد شده بود جان سپرد.  این روزنامه همچنین بودجه درخواستی ایالت کالیفرنیا برای سال ۲۰۲۲ را مورد بررسی قرار می دهد که رقم ۲۸۶.۴ میلیارد دلار است.

ژاپن تایمز

روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی به برگزاری جشن ملی ۲۰ سالگی در این کشور با وجود اوج گیری دوباره همه گیری کرونا می پردازد. در این مراسم که تعطیل رسمی نیز می باشد، جوانان ژاپنی که ۲۰ ساله می شوند، رسیدن به سن قانونی در این کشور را جشن می گیرند. این روزنامه همچنین کسب عنوان بهترین فیلم خارجی زبان در جشنواره فیلم گلدن گلوب توسط فیلم ژاپنی «اتومبیل من را بران» را بازتاب داده است. ژاپن تایمز همچنین در گزارشی به نگرانی های اتحادیه اروپا برای متحمل شدن ضربه اقتصادی در صورت تحریم روسیه توسط آمریکا اشاره می کند.

یواس ای تودی

روزنامه یواس ای تودی گزارش اصلی خود را به زندگی پناهجویان سوری که بعد از جنگ داخلی در این کشور به آمریکا پناهنده شدند اختصاص داده است. این روزنامه با بررسی وضعیت برخی از این افراد، تغییر مکان را برای آن ها سخت می داند اما معتقد است از اینکه به آن ها فرصت زندگی داده شده شاکر هستند! این روزنامه همچنین در پرونده ای نتایج نظرسنجی های اخیر دانشگاهی در آمریکا پیرامون وضعیت ذهنی و روانی مردم این کشور را بازتاب داده و با توجه به این نتایج از وضعیت بحرانی سلامت روان در ایالات متحده خبر می دهد.

ایندیپندنت

روزنامه ایندیپندنت عکس اصلی صفحه نخست خود را به آغاز تمرینات نوواک جوکوویچ در زمین تنیس ملبورن استرالیا اختصاص داده است. این روزنامه با بازی با کلمه زمین تنیس که شبیه به کلمه دادگاه است، پیروزی این ستاره جهان تنیس در دادگاه با وجود نزدن واکسن را سرآغاز پیروزی های بعدی او در مسابقات تینس آزاد استرالیا پیش بینی می کند. ایندیپندنت همچنین در گزارشی، به برگزاری مهمانی مخفیانه با حضور ۴۰ نفر از چهره های عالی رتبه انگلیسی از جمله نخست وزیر بریتانیا در میان نگرانی ها پیرامون رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی را بازتاب داده است.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست در گزارشی صحبت های جدید نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم را بازتاب داده که در آن دوباره تاکید کرده که اسرائیل خود را به نتیجه مذاکرات وین بین ایران و قدرت های جهانی گره نخواهد زد و اگر تصمیم داشته باشد حرکتی انجام دهند بدون توجه به آن انجام می دهند. این روزنامه همچنین از قانون جدید مدت زمان قرنطینه افراد آلوده به کرونا به تبعیت از قوانین جدید در آمریکا خبر می دهد که از ۱۰ روز به یک هفته کاهش یافته است.

گلوب اند میل

روزنامه گلوب اند میل چاپ کانادا در مقاله ای به انتقاد از دولت استرالیا در شکل برخورد با نوواک جوکوویچ ستاره تنیس صربستانی پرداخته است. این روزنامه معتقد است می شد واکسینه نشدن نوواک جوکوویچ را به گونه ای پیش برد که او در این زمینه به عنوان الگویی برای دیگران قرار نگیرد اما شکل رفتار دولت استرالیا با او و برنده شدن وی در دادگاه، جوکوویچ را به قهرمان بسیاری از افراد جامعه که بسیاری از آن ها در دل موافق واکسن زدن نیستند تبدیل کرده است. گلوب اند میل جوکوویچ را «پولدارترین قهرمان طبقه کارگر» لقب داده است.

تایمز

روزنامه تایمز علاوه بر پرداختن به پیروزی جوکوویچ در دادگاه و مهمانی مخفیانه مسئولان بریتانیایی، در گزارشی به ادامه فشارهای بوریس جانسون نخست وزیر بریتاینا به مقامات بهداشتی این کشور برای کاهش زمان مدت قرنطینه پرداخته است. در حالی که تعداد روزهای قرنطینه در بریتانیا اکنون ۷ روز است اما این رقم توسط مقامات بهداشتی آمریکایی ۵ روز کافی دانسته شده و بر همین اساس پیش بینی می شود که بریتانیا در آینده ای نزدیک به الگوبرداری از آن ها دست بزند. تایمز همچنین مقاله ای در مورد یکی از بحث های داغ این روزهای فناوری یعنی «جهان متا» به چاپ رسانده تا برای افراد معمولی آن را به زبان عادی توضیح دهد.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.