۲۷۸۱ خانوار سیل زده در جنوب سیستان و بلوچستان به تعداد ۱۳ هزار و ۳۲۵ نفر در چادرهای امدادی جمعیت هلال احمر اسکان اضطراری داده شدند.

اسکان اضطراری ۲۷۸۱ خانوار سیل زده در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان، اقدامات انجام شده در مناطق آسیب دیده از سیل جمع بندی شده که تا کنون تعداد ۶ هزار و ۲۴۲ خانوار آسیب دیده به تعداد ۲۸ هزار و ۳۰۲ نفر در سیلاب اخیر توسط نیروهای هلال احمر استان امدادرسانی شدند و این امداد رسانی همچنان تداوم دارد.

همچنین ۲ هزار و ۷۸۱ خانوار سیل زده در جنوب سیستان و بلوچستان به تعداد ۱۳ هزار و ۳۲۵ نفر در چادرهای امدادی این جمعیت اسکان اضطراری داده شدند.

در این گزارش آمده است: همچنین تعداد هزار و ۶۸۴ دستگاه چادر امدادی ۲ هزار و ۸۲۶ تخته موکت، ۱۴ هزار و ۲۰۲ تخته پتو و ۱۰ هزار و ۲۲۴ کیلوگرم نایلون نیز در بین آسیب دیدگان توزیع شده است. توزیع تعداد هزار و ۹۶۷ بسته غذایی، ۱۶ هزار و ۶۴ قوطی کنسروجات، ۸ هزار و ۳۲۶ کیلو گرم برنج و ۲ هزار و ۷۹ کیلو گرم قند و شکر، ۲۶ هزار و ۸۳۴ بطری آب معدنی و همچنین چای و حبوبات، فانوس و والور توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان بین آسیب دیدگان از دیگر خدمات صورت گرفته بوده است.

همچنین ۳۰۹ روستا و ۱۷ شهرستان‌ استان(چابهار، کنارک، سرباز، فنوج، زابل، نیمروز، مهرستان، زاهدان، دلگان، هیرمند، سیب و سوران، ایرانشهر؛ نیکشهر؛ زهک، خاش، سراوان، میرجاوه) درگیر سیلاب و آبگرفتگی توسط ۳ هزار و ۵۹۸ نفر روز نیروی نجاتگر هلال احمر در قالب ۶۹۵ تیم عملیاتی و بکارگیری ۴۹۲ خودرو امدادی و عملیاتی ارائه خدمات شده است.

در این مدت ۲ سورتی پرواز توسط یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر به مناطق آسیب دیده و صعب العبور جهت توزیع اقلام و نجات ۱۰ نفر افراد گرفتار در سیلاب صورت گرفته است.

منبع: فارس

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.