مجموعه تلویزیونی «از سرنوشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیه‌کنندگی علی اکبر تحویلیان از جمله سریال‌هایی است که در این سال‌ها توانسته مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند و قرار است فصل چهارم آن روی آنتن برود.

همه آن چه باید از فصل چهارم سریال» از سرنوشت» بدانید

به گزارش قدس آنلاین، یکی از سریال هایی که در چند سال اخیر مورد استقبال بسیاری از مخاطبان تلویزیونی قرار گرفت، سریال «از سرنوشت» بود. سریالی که تا کنون در سه فصل تولید و به پخش رسیده است و این روزها گروه تولید در حال تصویربرداری فصل چهار آن هستند.

حالا و در آستانه پخش فصل چهار این سریال مروری خواهیم داشت بر کلیت آن در سه فصل گذشته.

 دو قهرمان اصلی و قصه‌ای که جذابیت دارد

به طور معمول سریال هایی که مضمونی درباره سرگذشت شخصیت های اصلی شان روایت می کنند از پر طرفدارترین ژانرهای سریال سازی در دنیا هستند. چراکه مخاطب را از ابتدا با شخصیت اصلی پرورش می دهند و تا پایان نیز او را با خود همراه می کنند.

«از سرنوشت» هم یکی از همین سریال ها است که با گذشت سه فصل از آن هنوز هم طرفداران بسیاری دارد آنهم به خاطر دو قهرمان اصلی اش و سرگذشت این دو که از کودکی در پرورشگاه بزرگ شدند.

 ورود به زندگی کودکان بی سرپرست

زندگی کودکان بی سرپرست به خودی خود می تواند چالش هایی در بخش فیلم نامه و داستان برای سازندگان و مخاطبان ایجاد کند و نویسنده و کارگردان نیز روی همین موضوع دست گذاشته اند تا موفقیتی را برای سریال خود رقم بزنند.

هاشم و سهراب و چالش‌هایی که از سر می‌گذرانند

هاشم و سهراب دو پسربچه ۸ ساله هستند که هر دو در پرورشگاهی زندگی می کنند. یکی با علم به اینکه می داند پدر و مادر دارد به دنبال خانواده اش می گردد و دیگری مطمئن است که پدر و مادرش از دنیا رفته اند.

آنها از کودکی از چالش های بسیاری عبور می کنند و هر کدام از این چالش ها به نوعی می تواند در زندگی آنها تاثیر به سزایی داشته باشد.

اما بعد از چند سال آنها به سن قانونی رسیده و در ۱۸ سالگی از پرورشگاه جدا می شوند و تصمیم می گیرند با همت خود کسب و کاری راه بیندازند.

در همین فاصله هر کدام وارد رابطه عاطفی می شوند و در کنار آن کار خود را نیز پیش می برند.

چهره های جدیدی که معروف شدند

در این سریال دارا حیایی نقش «هاشم» و کیسان دیباج در نقش «سهراب» بازی می‌کند. چهره‌هایی که آن زمان شناخته شده نبودند اما با گذشت دو فصل از این سریال حالا به چهره های معروفی تبدیل شدند.

سریالی با دو کارگردان و نویسنده های ثابت

این سریال با اینکه در سه فصل ساخته شده است اما دو کارگردان داشته و علاوه بر این نویسنده و تهیه‌کننده آن همان افراد ثابت فصل های قبلی بودند. محمدرضا خردمندان کارگردانی فصل یک، دو سه چهار و علیرضا بذرافشان کارگردانی فصل دو را به عهده داشتند. محمد محمود سلطانی، روح‌الله صدیقی، ‌ مسعود کرمی، سارا خسرو آبادی و ... نیز نویسندگی این سریال را در فصل های مختلفی به عهده داشتند.

 تحویلیان و سابقه تهیه کنندگی در سیما

علی اکبر تحویلیان نیز یکی از تهیه‌کننده‌های قدیمی و با سابقه تلویزیون است و یکی از سریال های شاخص او «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» است. سریالی که به صورت اپیزودیک (چندقسمتی) ساخته و در فاصله زمانی چند سال از شبکه پنج پخش شده است. از دیگر سریال های او می توان به از یادها رفته، دیوار شیشه ای و ... اشاره کرد.

و اما فصل چهارم «از سرنوشت»

فصل چهار داستان با آزاد شدن هاشم از زندان آغاز می شود و در ادامه یک اتفاقی می افتد که زندگی هاشم و سهراب را تحت تاثیر قرار می دهد و همین باعث جذابیت قصه برای مخاطبی می شود که ۴ فصل با این سریال همراه است. همچنین محوریت این فصل درباره تولید ملی، حمایت و مانع زدایی‌ها، دغدغه جوان ها و انگیزه دادن به جوان ها، آسیب شناسی ازدواج، خودباوری، تعامل و ‌اعتماد به جوان ها است.

فصل چهار این مجموعه تلویزیونی که در قالب ۵۰ قسمت تهیه شده است، با اینکه قبلا اعلام شده بود در زمستان پخش می شود، با تقارن نوروز و ماه رمضان، یکی از گزینه های پیشنهادی شبکه دو برای جدول نوروزی و رمضانی است و بنا شده تا پایان ماه رمضان نیز ادامه پیدا کند. اما احتمال دیگری هم وجود دارد و آنهم اینکه این سریال در اسفند ماه مهمان خانه های مردم باشد. همچنین شبکه دو برای نوروز گزینه احتمالی دیگری هم دارد که به تازگی مقابل دوربین رفته است.

محوریت سریال «از سرنوشت ۴» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیه کنندگی اکبر تحویلیان درباره تولید ملی، حمایت و مانع زدایی‌ها، دغدغه جوان ها و انگیزه دادن به آنها، آسیب شناسی ازدواج، خودباوری، تعامل و ‌اعتماد به جوان ها است.

در هر فصل از این سریال در کنار بازیگران اصلی عده ای نیز به عنوان بازیگر جدید به کار اضافه می شوند. در این فصل هم سولماز غنی، رضا داودنژاد، ساناز سعیدی و نگین صدق گویا از بازیگرانی هستند که به سریال اضافه شدند.

مخاطبان تلویزیونی داودنژاد را بیشتر با سریال «پشت کنکوری ها» به خاطر می آورند. آخرین سریال او برای تلویزیون زندگی شگفت انگگیز است در سال ۹۸ پخش شد. او چند سالی است که در تلویزیون بازی نکرده است و از سرنوشت ۴ به نوعی بازگشت او به قاب تصویر به شمار می رود.

همچنین چند چهره جدید در بازیگری با این فصل به مخاطب معرفی می شود. بازیگرانی که نقش حشمت و شاهین را بازی می کنند از جمله این افراد هستند. از سویی مهدی صبائی و فریبا نادری نیز از بازیگرانی هستند که در فصل چهار حضور ندارند.

گروه نویسندگان سریال تغییر کردند؟

این سریال به نویسندگی محمد محمود سلطانی، روح ا... صدیقی به نگارش درآمده است  و مسعود کرمی و سارا خسروآبادی نیز در فصل های یک تا سه گروه نویسندگان را همراهی کردند.

  «از سرنوشت» تا فصل چند ادامه دارد؟

این سریال نیز حالا به یکی از سریال های دنباله دار سیما تبدیل شده است و شخصیت هایش دیگر عضوی از خانواده های ایرانی شده اند. با این حال صحبت هایی درباره تولید فصل ۵ و حتی ۶ آن وجود دارد اما به طور مشخص هنوز صحبتی درباره آن نیست.

 زمان پخش «از سرنوشت۴» چه زمانی است؟

صحبت هایی درباره زمان پخش این سریال شده است اما این احتمال می رود که فصل جدید از پاییز ۱۴۰۰ بروی آنتن برود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارزو ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    من خیلی این سریال رو دوست دارم اگه امکان داره از شیکه تماشا پخش کنید
  • ناشناس ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    ضمن عرض سلام و خسته نباشید به عوامل سریال جذاب و پر بیننده ازسرنوشت از شما عزیزان خواهشمندم سریال ازسرنوشت ۴ را در اسفند ماه روی آنتن قرار دهید با تشکر
  • ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    از سرنوشت عالیه