وزیر کشور گفت: در برخی از کشورهای آفریقایی با توجه به اینکه بیماری کنترل شده محدودیت‌های تردد نیز برداشته شد اما در برخی از کشورهای اروپایی مانند کشورهای اروپایی محدودیت تردد برقرار است.

 تردد به کشورهای همسایه به حالت قبل برمی‌گردد/محدودیت تردد به اروپا برقرار است

به گزارش قدس آنلاین، احمد وحیدی، وزیر کشور ظهر امروز(سه شنبه) در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه موضوع ترددهای خارجی دوباره مطرح شد که در گذشته سلسله محدودیت‌هایی اعمال شده بود و به مدت دو هفته این محدودیت‌ها اجرایی شده بود.

وی با بیان اینکه به اینکه محدودیت‌ها در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، بیان داشت: مقرر شد ترددها با کشورهای همسایه به حالت قبل بازگردد و افراد با داشتن تست PCR منفی و کارت دو دوز واکسن می‌توانند وارد شوند.

وحیدی درخصوص تردد سایر کشورها نیز گفت: در برخی از کشورهای آفریقایی با توجه به اینکه بیماری کنترل شده محدودیت‌های تردد نیز برداشته شد اما در برخی از کشورهای اروپایی مانند کشورهای اروپایی فرانسه و انگلیس محدودیت تردد برقرار است و درمورد کشورهای دیگر نیز در حال بررسی هستیم.

وی افزود: بحث دیگری که در این جلسه مطرح شد موضوع تردد از مرزهای زمینی بود که با تاکید بر رعایت جدی پروتکل‌ها و داشتن کارت واکسن ترددها انجام خواهد شد. براساس گزارش‌های دریافتی از وضعیت مرزها کنترل‌ها باید بیشتر صورت بگیرد.

وزیر کشور درباره محیط‌های آموزشی گفت: محیط‌های آموزشی با داشتن درصد بالایی از افرادی که دوز اول و دوم را زده اند مانعی برای بازگشایی ندارند و باید بازگشایی شوند. همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت علوم ممنوعیتی برای برگزاری کلاس‌های حضوری وجود ندارد و باید بازگشایی شوند به ویژه در سطوح تحصیلات تکمیلی و برگزاری آزمون دلیلی بر برگزاری غیرحضوری آزمونها و کلاس‌ها وجود ندارد.

وحیدی افزود: مدارس ابتدایی مشمول بازگشایی هستند و ضرورت واکسن برای زیر ۱۲ سال هنوز در ستاد ملی کرونا تصویب نشده است.

وزیر کشور درمورد فازهای مختلف طرح هوشمند خاطرنشان کرد: این طرح وارد مرحله چهارم مدیریت هوشمند شده است.

وحیدی درباره برخورد با ناقضان پروتکل‌ها نیز گفت: در ادارات و وزارتخانه‌ها پیش بینی شده بود مسئولان کنترل کنند و کارمندانی که واکسن نزده‌اند برای آنها مرخصی بدون حقوق لحاظ شود. همچنین در بخش حمل و نقل برون شهری و درون شهری به رانندگان پیامک تزریق واکسن زده شده بود و اگر در طول زمان به این مسئله توجهی نکنند برابر مقررات نمی‌توانند فعالیت کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.