قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز چهارشنبه دوازدهم ژانویه ۲۰۲۲ (بیست و دوم دی ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (چهارشنبه ۲۲ دی) + عکس

واشینگتن پست

روزنامه واشینگتن پست عکس اصلی خود را با تیتر «بازگشت شوک به قفسه ها» به کمبود اقلام مصرفی مردم در شهر واشنگتن دی سی و دیگر شهرهای آمریکا اختصاص داده است. ترس از تکرار قرنطینه و کمبود موارد مصرفی باعث شده تا مردم آمریکا برای خرید محصولات مختلف به مغازه ها هجوم آورده و موجب کمبود اقلام شوند. این روزنامه همچنین با تیتر «ایالات متحده پریشانی» به انتقاد از شکل مدیریت سویه اومیکرون در آمریکا می پردازد.

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز گزارش اصلی صفحه نخست خود را به سخنرانی احساسی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در دانشگاه آتالانتا اختصاص داده است. او در این دانشگاه به انتقاد از امکان به وجود آمدن تغییراتی در قوانین رای گیری در ایالات متحده پرداخت و تاکید کرد او و دموکرات ها از این قضیه حمایت نخواهند کرد. این روزنامه همچنین به قرار گرفتن محدودیت پوشش بیمه درمانی برای داروی جدیدا کشف شده و بسیار گرانقیمت آلزایمر در آمریکا پرداخته است.

یواس‌ای تودی

روزنامه یو اس ای تودی در گزارشی با عنوان «تا چقدر مریضی را می توانیم تحمل کنیم» می گوید با توجه به نظر متخصصین بیماری کووید ۱۹ برای همیشه در کنار انسان خواهد ماند و بنابراین باید راه های دیگری برای اینکه چگونه می توان در کنار آن زندگی کرد مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار بگیرد. این روزنامه همچنین در گزارشی به شکل رفتاری خاص و عجیب یک شرکت حسابداری بزرگ در آمریکا می پردازد که در نظر بسیاری، شکل رفتار مدیران آن با کارمندان برای رسیدن به بهره وری بالا، بسیار سخت گیرانه و اذیت کننده است.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی به اخطار جدی سازمان بهداشت جهانی به اعضای اتحادیه اروپا در مورد سویه اومیکرون پرداخته است. این روزنامه می گوید اگر مدیریت لازم صورت نگیرد تا چند وقت دیگر تمامی مردم اروپا به این بیماری مبتلا خواهند شد. فایننشیال تایمز همچنین در مقاله ای با عنوان «انقلاب انجام نشد» می گوید رهبران و جناح های چپ گرا با توجه به شرایط کنونی جهان فرصت بسیار خوبی برای قدرت گرفتن در نقاط مختلف داشتند اما باز هم این فرصت را از دست دادند. این روزنامه همچنین به بدهی های سنگین کشورهای آفریقایی به چین و عدم توانایی پرداخت آن ها می پردازد.

هرالد

روزنامه هرالد چاپ اسکاتلند از کاهش قدرت موج اومیکرون در این کشور خبر داده که به خاطر استفاده از دُزهای بوستر و رعایت مردم، موفق شدند تا حدود زیادی بر آن فائق بیایند. به همین دلیل از این پس مسابقات فوتبال در اسکاتلند با حداکثر گنجایش در استادیوم ها پیگیری خواهد شد. این روزنامه همچنین از امضای قرارداد تهیه کنندگان اسکاتلندی برای ساختن فیلمی در مورد شکل اوج گیری محمدعلی کلی بوکسور افسانه ای خبر می دهد.

دی آی

روزنامه دی آی در گزارشی به انتقاد شدید اعضای حزب محافظه کار بریتانیا از رئیس این حزب و نخست وزیر بریتانیا یعنی بوریس جانسون به خاطر برگزاری میهمانی با تعداد زیاد افراد در میان نگرانی ها از اوج گیری مجدد ویروس کرونا خبر می دهد. این روزنامه همچنین در مقاله هایی معتقد است بسیاری از افراد می توانند با وجود خجالتی بودن در بسیاری از زمینه های کاری و اجتماعی موفق باشند؛ همینطور دی آی در مقاله دیگری میزان دقت بو کردن چیزهای مختلف از جمله برای متوجه شدن کیفیت غذاها توسط انسان و میزان دقیق و اعتمادپذیر بودن آن را مورد بررسی قرار می دهد.

تایمز

روزنامه تایمز نیز مانند تمامی دیگر روزنامه های انگلیسی، مطلب اصلی خود را به انتقادات حزب بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا از او به خاطر برگزاری مهمانی خبر داده و خواستار عذرخواهی شده اند. این روزنامه همچنین بریتانیا را پیشروترین کشور در نیم کره شمالی جهان در مبارزه با سویه اومیکرون کرونا لقب داده و همینطور در گزارشی از وارد بازار شدن پیازهایی که دیگر اشک آشپزان را در نمی آورد خبر داده است.

نشنال پست

روزنامه نشنال پست چاپ کانادا در گزارشی به برنامه استان پر جمعیت کِبِک در این کشور برای وضع مالیات های سنگین برای افرادی که تاکنون واکسن نزده اند می پردازد. فرانکوآ لیگال استاندار کبک در صحبت های خود تاکید کرده که پیامدهای تصمیمات اندک افراد در این منطقه نباید به پای همه مردم نوشته شود. این روزنامه همچنین در گزارشی اولین پیوند عضو قلب برای انسان با قلب یک خوک را زیر ذره بین برده است.

ژاپن تایمز

روزنامه ژاپن تایمز گزارش اصلی خود را به اعمال محدودیت های شدید این کشور برای مرزها در رابطه با کنترل رفت و آمدهای گردشگران از خارج و به خارج از ژاپن و همینطور بر پا شدن مراکز بزرگ واکسیناسیون برای تزریق دوز بوستر برای مردم اختصاص داده است. این روزنامه همچین به نگرانی های شرکت های ژاپنی در میان تیره تر شدن روابط میان آمریکا و چین پرداخته و اینکه نمی دانند باید با کدام یک از طرف ها ارتباط خود را حفظ کنند.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ اسرائیل گزارش اصلی خود را به نگرانی های نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم در مورد بالا رفتن آمار کرونا اختصاص داده اما در این میان تاکید کرده که همچنان از اعمال قرنطینه جلوگیری می کنند چون هیچ نوع قرنطینه ای نمی تواند آنچنان از بدتر شدن شرایط جلوگیری کند. جروزالم پست همچنین در گزاشی به آغاز مذاکرات میان اندونزی و اسرائیل برای عادی سازی روابط میان دو طرف صحبت کرده و نقش روابط کشاورزی را در این مهم حیاتی می شمارد.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.