۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 783776

رقابت‌های لیگ برتر امروز در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود و احتمالاً قهرمان نیم فصل با برگزاری این مسابقات رونمایی شود.

رونمایی از قهرمان نیم فصل

استقلال برای اینکه بتواند نصف راه قهرمانی را از همه زودتر طی کند، امروز باید از مسجد سلیمان دست خالی برنگردد. امری که دور از ذهن نیست با توجه به وضعیت نفت مسجدسلیمان و البته روحیه خوب استقلال می‌توان از همین حالا سه امتیاز را برای آبی پوشان کنار گذاشت. آن‌ها با بهترین آمارها در تمام آیتم‌های جدولی در آستانه رسیدن به پایان نیم فصل هستند و می‌توانند برای نخستین بار ۱۵ بازی نخست خود در لیگ برتر را بدون شکست پشت سر بگذارند. اما نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده آن‌ها یعنی پرسپولیس ۲۹ امتیازی این شانس را دارد که با پیروزی خانگی مقابل فجرسپاسی در صورت شکست استقلال به صدر برسد.

پرسپولیس و خطر کسر امتیاز

 پرسپولیس را البته این روزها خطر کسر امتیاز در صورت بازی کردن تاجیک‌ها تهدید می‌کند. یعنی همان خطری که به گل گهر خورد و باعث کسر امتیاز از آن‌ها شد. گل‌محمدی دیروز پرده از این راز برداشت و در نشست خبری‌اش گفت: «از طرف فدراسیون با ما تماس گرفته و گفته‌اند استعلام این بازیکنان را گرفته‌اند و به همین دلیل ما می‌ترسیم که از آن‌ها استفاده کنیم، چون هنوز جواب قطعی از سمت فدراسیون به ما داده نشده که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم یا نه. اگر آن‌ها را به زمین بیاوریم و استفاده کنیم، همه منتظر هستند مشکلی برای این تیم به وجود بیاورند و فردا از ما شکایت می‌کنند. ما از این چیزها می‌ترسیم و هنوز باشگاه هم نتوانسته به ما جواب درست و حسابی بدهد و خود باشگاه هم مردد است که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم یا نه». این یعنی این دو خرید خارجی هم فعلاً دردی از دردهای پرشمار یحیی دوا نخواهند کرد و او باید با همین بازیکنان نیم فصل را تمام کند.

نبرد فلزی در اراک

در سپاهان البته همه چیز خوب است و این تیم با دو جین بازیکن آماده و بدون مشکل به کورس بازگشته و به‌نظر می‌رسد اصلی ترین رقیب استقلال برای کسب عنوان قهرمانی باشد. فولادی‌های نصف جهان امروز میهمان آلومینیومی هستند که آن تیم کوبنده ابتدای فصل نیست و در چند هفته اخیر کلی امتیاز از دست داده است. با این حال این بازی، بازی ۶ امتیازی است که نتیجه اش برای بالانشینان مهم است.

ملاقات فولاد و رکورددار لیگ

درست مثل بازی پدیده و فولاد در اهواز که نتیجه اش برای قعرنشینان اهمیت خاصی دارد.شکست پدیده در بازی امروز یعنی تقویت شدن احتمال مشخص شدن یکی از تیم‌های سقوط کننده. پدیده تا اینجا افتضاح ترین نتایج تاریخ لیگ برتر را کسب کرده  و می‌تواند نامش را درگینس ثبت کند. ۴ امتیاز از ۱۴ هفته. هنر تیم حمیداوی تا اینجا فقط متوقف کردن پرسپولیس در مشهد با ضدفوتبال و گل به خودی بوده است و بس.

اما دوئل عنایتی و منصوریان دیدنش خالی از لطف نیست. هوادار و صنعت نفت آبادان در حالی در تهران به مصاف هم می‌روند که در جدول در تعقیب هم هستند و ۳ امتیاز این بازی از نان شب برایشان واجب‌تر است.

برنامه بازی‌ها

پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰

آلومینیوم اراک -سپاهان          ۱۵:۰۰

تراکتور-نساجی مازندران    ۱۵:۰۰

هوادار-صنعت نفت آبادان    ۱۵:۰۰

مس رفسنجان-پیکان            ۱۵:۰۰

ذوب آهن-گل گهرسیرجان    ۱۵:۰۰

نفت‌ مسجدسلیمان-استقلال    ۱۵:۳۰

فولاد-پدیده مشهد                       ۱۷:۰۰

پرسپولیس    -فجر سپاسی    ۱۷:۳۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.