وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سفر به استان هرمزگان بیش از ۳ هزار میلیارد تومان مصوبه به حوزه کشاورزی تخصیص خواهد یافت که این نشان‌دهنده نگاه ویژه وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان استان هرمزگان است.

وزیر جهاد کشاورزی: بیش از ۳ هزار میلیارد تومان به حوزه کشاورزی هرمزگان تخصیص می‌یابد/ خبرهای خوبی برای فلفل رنگی در راه است

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد ساداتی‌نژاد در نشست بررسی مشکلات کشاورزان شهرستان رودان با اشاره به مصوبات هیات دولت در خصوص جبران خسارات سیل در جنوب کشور اظهار داشت: امهال وام کشاورزان، تکمیل طرح‌های آبخیزداری و کمک‌های بلاعوض به کشاورزان از مهمترین مصوبات این جلسه است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در سفر به استان هرمزگان نیز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان مصوبه به حوزه کشاورزی تخصیص خواهد یافت که این نشان‌دهنده نگاه ویژه وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان استان هرمزگان است.

وی ادامه داد: هرمزگان دارای پتانسیل بی‌نظیری در حوزه کشاورزی است و با توجه به این ظرفیت‌ها بیش از هزار میلیارد تومان به حوزه زیرساخت‌های کشاورزی استان اختصاص داده شده است و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز جهت کمک به بخش توسعه کشت میوه‌های گرمسیری و نخلیات اختصاص داده شده است.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: رودان و میناب بهترین منطقه برای گردشگری کشاورزی هستند و در این راستا تلاش خواهیم کرد این مناطق به‌عنوان قطب گردشگری کشاورزی جنوب به کشور معرفی شوند.

وی اضافه کرد: خرید تضمینی گوجه فرنگی مناطق جنوب در دستور کار قرار گرفته است و بدنبال ایجاد سایت‌های سیار صنایع تبدیلی در هرمزگان بویژه شهرستان رودان بواسطه نبود صنایع تبدیلی هستیم.

ساداتی‌نژاد گفت: کشاورزیِ قراردادی در منطقه رودان و میناب توسعه خواهد یافت که کشاورز از همان ابتدای از خرید محصول خود اطمینان یابد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به موضوع کاهش قیمت فلفل دلمه رنگی رودان نیز اشاره کرد و افزود: خبرهای خوبی در این زمینه برای گلخانه‌داران در راه است.

وی خاطرنشان ساخت: نحوه برخورد برخی رسانه‌ها با موضوع فلفله رنگی واقعا در شأن کشاورزان زحمت‌کش ما به‌عنوان گردانندگان اول تولید ملی کشور نبود.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: موضوع فلفل رنگی به هیچ عنوان فنی نیست و کشاورزان ما کمترین میزان سم و کودهی را دارند چراکه قیمت کودها و سم‌های موجود بالاست و کشاورزان با کمبود کودهی به اراضی خود مواجه‌اند.

ساداتی‌نژاد با تشریح مشکل صادرات فلفل رنگی منطقه به روسیه گفت: عدم ثبت و اجازه استفاده از چهار نوع آفت‌کش مهمترین بحث است که این امر هم در کشور و هم در اتحادیه اروپا انجام شده است.

وی ادامه داد: این امر در قبال محصولات مختلف در دنیا رخ می‌دهد و قطعا این دغدغه به حق کشاورزان به بزودی برطرف خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به شهرستان رودان در نشستی به بررسی مشکلات کشاورزان پرداخت و از یک واحد تولید و بسته‌بندی محصولات گلخانه‌ای و دیوار حفاظتی شهر رودان بازدید کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.