رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با تاکید بر حمایت از دانشجویان نخبه کشورهای اسلامی از آمادگی این آستان مقدس برای تأسیس شعبه‌ای از دانشگاه امام رضا(ع) یا دانشگاه علوم اسلامی رضوی در کشور عراق خبرداد.

آمادگی آستان قدس برای حمایت از دانشجویان نخبه کشورهای اسلامی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، عبدالحمید طالبی در دیدار اسعَد غَنی؛ معاون وزیر آموزش عالی کشور عراق و هیئت همراه که در سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی صورت گرفت، با اشاره به روابط مستحکم سیاسی و اقتصادی میان ایران و عراق بر لزوم توسعه ارتباطات و همکاری‌های علمی و فرهنگی به صورت گسترده و عمیق میان این دو کشور تاکید کرد.

ایران و عراق کانون اندیشه اسلامی و مرجعیت شیعه هستند
وی با بیان اینکه کشور ایران و عراق کانون اندیشه اسلامی و مرجعیت شیعه هستند، خاطرنشان کرد: توجه به مسائل علمی و فرهنگی و برقراری ارتباط با جهان اسلام در این زمینه جزو اصول راهبردی و مورد تاکید تولیت آستان قدس رضوی است.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه یکی از القاب امام رضا(ع) عالم آل محمد(ص) است، افزود: از همین جهت سازمان علمی و فرهنگی تحقق مرجعیت علمی را جزو اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ۱۱ مرکز علمی زیر مجموعه خود از مقطع دبستان تا دکتری در پی تحقق این امر مهم است.

طالبی با تاکید بر اینکه آستان قدس رضوی علاوه بر ارائه خدمات رفاهی به زائران امام رئوف، خدمات علمی و فرهنگی به عاشقان اهل بیت(ع) نیز ارائه می‌کند، اضافه کرد: سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی یکی از قدیمی ترین مراکز علمی این آستان مقدس و برخوردار از یک هزار سال سابقه تاریخی است که حفاظت و صیانت از میراث شیعه و جهان اسلام یکی از ماموریت‌های آن به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی در حوزه علمی از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برخوردار است، بر حمایت از دانشجویان نخبه کشورهای اسلامی تاکید کرد و گفت: آستان قدس رضوی آمادگی تاسیس یک شعبه از دانشگاه امام رضا(ع) یا دانشگاه علوم اسلامی رضوی در کشور عراق را برای ارائه خدمات آموزشی و علمی به دوستداران علم دارد.

اسعَد غَنی در ادامه این دیدار بر لزوم کوتاه شدن فرآیند صدور ویزا و اقامت برای دانشجویان عراق محصل در دانشگاه امام رضا(ع)، ضرورت گسترش همکاری های علمی دانشگاه امام رضا(ع) و دانشگاه علوم اسلامی رضوی با دانشگاه های بزرگ عراق از جمله بصره، بغداد، بابِل و... هدایت پایانامه‌های دانشجویان عراقی دانشگاه امام رضا(ع) به سمت نیازها و مشکلات کشور عراق و ... تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.