سرپرست معاونت صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: ایتالیا از جمله کشورهایی است که پس از ثبت روستای خراشاد بیرجند به‌ عنوان روستای جهانی "توبافی" بازار علاقه‌مند برای عرضه این محصولات دستباف شده است.

صنایع دستی روستای خراشاد بیرجند در ایتالیا مشتری دارد

به گزارش قدس آنلاین؛ زهره اسدپور  حوله‌بافی را یکی از هنرهای شاخص استان خراسان جنوبی در حوزه صنایع دستی معرفی کرد و افزود: جهانی‌ شدن روستای خراشاد در سال ۱۳۹۷ به عنوان خاستگاه این هنر و گستردگی فعالیت‌های صورت گرفته، نگاه بازارهای جهانی را به‌ سوی پارچه‌های دستباف تولید شده در این روستای جهانی و به تبع خراسان جنوبی معطوف کرده است.

وی گفت: امسال با آغاز جشن کریسمس (سال نو میلادی)، منسوجات دستباف خراسان جنوبی به‌ عنوان هدیه در این رویداد مهم مسیحیان جهان همراه بود.

سرپرست معاونت صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: منسوجات دستباف ارسالی به ایتالیا با استفاده از زعفران دیگر محصول استراتژیک خراسان جنوبی، رنگ طبیعی به خود می‌گیرد تا کالای سالم و باکیفیت مطابق با استانداردهای جهانی به دست مصرف‌کننده برسد.

وی همچنین از برگزاری رویداد صنایع‌ دستی و جشنواره فروش ویژه محصولات صنایع‌ دستی در محل بازارچه صنایع‌ دستی باغ و عمارت اکبریه بیرجند خبر داد و گفت: این رویداد و جشنواره فروش ویژه صنایع‌ دستی  از این پس هر پنجشنبه در محل بازارچه صنایع‌ دستی باغ جهانی اکبریه صبح از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برگزار می‌شود.

اسدپور اظهار داشت: بازارچه صنایع‌ دستی مجموعه جهانی باغ و عمارت اکبریه از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرد و این بازارچه دارای ۲۵ غرفه است که به ارائه محصولات صنایع‌ دستی اختصاص دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.