فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: مسئولیت میان نیروی دریایی ارتش و سپاه از نظر محدوده حضور تفکیک شده است.

تفکیک مسئولیت نیروی دریایی ارتش و سپاه

به گزارش قدس آنلاین، امیر دریادار شهرام ایرانی درباره اهداف حضور نیروی دریایی ارتش در دریاهای دورتر گفت: برقراری امنیت و کمک به شناورهای حاضر در سطح دریا و همچنین نشان دادن اقتدار نظام همراه با ارسال پیام صلح و دوستی از اهداف حضور در آب‌های آزاد است.

وی از تمرکز نیروی دریایی بر حضور در عرصه دریاها گفت و بیان کرد: در حال حاضر تا دو هزار کیلومتر از مرزهای ایران اسلامی حضور دریایی داریم اما برنامه ریزی داریم تا در فواصل دورتری از منطقه فعلی مستقر شویم.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید:

شناورهای ایرانی توانایی حضور در هر نقطه‌ای از آب‌های کره خاکی را دارند

مرزهای کشور را دو هزار کیلومتر دورتر برده‌ایم

وی درباره اهداف حضور نیروی دریایی ارتش ایران در دریاهای دورتر گفت: برقراری ایمنی و امنیت دریانوردی و اعلام این موضوع که جمهوری اسلامی ایران با توانمندی‌های خود به ویژه در حوزه دریا، هیچ گونه محدودیتی برای حضور در هیچ نقطه‌ای را ندارد، مهم ترین اهداف حضور ایران در فواصل بیشتر است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه ایران می‌تواند با تدابیر خود، در نقاط مدنظر حاضر شود، اظهار کرد: ایران این کار را با اولویت برقراری امنیت و ایمنی و کمک به شناورهای حاضر در سطح دریا و همچنین نشان دادن اقتدار نظام همراه با ارسال پیام صلح و دوستی برای همه ملت‌های جهان به عنوان کارکردهای حضور ایران در آب‌های دور است، انجام می دهد.

وی از وجود تفکیک مسئولیت میان نیروی دریایی ارتش و سپاه گفت و عنوان کرد: این تفکیک مسئولیت از نظر محدوده حضور است. از شرق تنگه هرمز به داخل خلیج فارس محدوده عملیاتی و حضور برادران نیروی دریایی سپاه است. از شرق جزیره لارک و تنگه هرمز به سمت اقیانوس تا مدار ده درجه حضور فعال دریایی ارتش جهت شرایط اطلاعاتی و همچنین برقراری امنیت کشتیرانی است.

امیر دریادار ایرانی افزود: نیروی دریایی ارتش به عنوان لبه بیرونی نیروهای مسلح محسوب می‌شود و همواره یک هماهنگی و همکاری تنگاتنگی بین هر دو نیرو هم در حوزه دریا و هم در حوزه فضای بالای دریا وجود دارد. محدوده زیر سطح دریا نیز توسط ارتش حضور دائمی دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری با بیان اینکه هر گونه فعالیت و عملیاتی بین نیروی دریایی ارتش و سپاه بخواهد انجام شود، با هماهنگی، همدلی و هم افزایی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: این هماهنگی سبب می‌شود دشمن نتواند هیچ گونه خللی در سامانه و ناامنی در حوزه تروریسم دریایی که تخصص آن‌ها است، ایجاد کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.