مدیرعامل صندوق امداد ولایت گفت: امسال ۱۹۹هزار تسهیلات اشتغال به ارزش یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و سایر خانواده های نیازمند در کشور پرداخت شده است.

۱۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین، روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر، به نقل از علی عاشوری افزود: : از این میزان تسهیلات، یکهزار و ۲۴۷ میلیارد تومان برای کارگشایی، ۳۴۹ میلیارد تومان اشتغال و ۲۰۴ میلیارد تومان تسهلات تامین و ودیعه مسکن است که به مددجویان پرداخت شده است.

وی در باره راه‌اندازی صندوق ضمانت وام‌های اشتغال و ضمانت گفت: اولویت در این حوزه با زنان سرپرست خانوار تحت حمایت است که در تامین ضمانت تسهیلات مشکل داشته باشند، می‌توانند از خدمات صندوق ضمانت برای دریافت تسهیلات در این صندوق یا سایر بانک‌ها استفاده کنند.

مدیر عامل صندوق امداد ولایت کشور با اشاره به الکترونیکی شدن خدمات این صندوق گفت: به منظور رفاه حال مشتریان و کاهش مراجعه‌های حضوری مددجویان، هشت خدمت این صندوق به صورت الکترونیکی و غیر حضوری ارائه می‌شود.

عاشوری تصریح کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های الکترونیکی شدن خدمات صندوق، حذف مدارک فیزیکی مددجویان است.

مدیر عامل صندوق امداد ولایت کشور در باره فعالیت این صندوق در استان بوشهر گفت: امسال تاکنون چهار هزار تسهیلات به میزان ۴۰ میلیارد تومان در این استان پرداخت شده این درحالی است که سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ فقره وام به میزان ۶۰ میلیارد تومان به جامعه هدف در این استان پرداخت شده بود.

عاشوری با اشاره به چگونگی پرداخت وام به مددجویان، افزود: برای وام‌های تا ۱۰ میلیون تومان سود و کارمزدی دریافت نمی‌شود و برای مبالغ بالاتر نیز تنها سه درصد کارمزد، یک‌بار در طول دوره بازپرداخت اقساط، دریافت می‌شود.

وی در خصوص ضمانت های بانکی مددجویان تحت حمایت اضافه کرد: تا مبلغ ۱۰ میلیون تومان وام بدون نیاز به ضامن و مبلغ‌های بالاتر نیز با ضامن پرداخت می‌شود.

مدیر عامل صندوق امداد ولایت کشور اظهار کرد: خیرانی که قصد کمک به همنوعان خود را دارند می‌توانند در این صندوق سپرده گذاری کنند و سپس از محل این سپرده به افراد نیازمند تسهیلات کارگشایی پرداخت کنند.

وی یادآور شد: در صورتی که فردی بخواهد به نیازمندی در حوزه مسکن، درمان و جهیزیه کمک کند، این صندوق به فرد نیکوکار وام بدون سپرده‌گذاری پرداخت می‌کند تا تسهیلات در اختیار شخص نیازمند قرار گیرد و سپس فرد خیر قسط‌های وام را پرداخت می‌کند.

صندوق امداد ولایت از سال ۱۳۹۵ با مجوز بانک مرکزی در همه مراکز استان‌ها و با هدف سهولت ارائه خدمات به نیازمندان و فرهنگ قرض الحسنه و بانکداری اسلامی تاسیس شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.