مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، روزنامه قدس را از رسانه های مطالبه گر خواند و گفت: قطعا از رسانه های منتقد و منصف حمایت می کنیم.

رسانه های مطالبه گر در اولویت حمایت قرار دارند

به گزارش قدس آنلاین، عباس زارع در دیدار با زحمتکش قائم مقام، نادری معاون اقتصادی، باغبان مدیر سازمان شهرستانهای موسسه فرهنگی قدس و احمدی سرپرست روزنامه قدس در مازندران با اعلام اینکه بیش از ۵۰۰ رسانه در استان فعالیت دارند، اظهار کرد: رسانه های مازندران تاثیرگذاری فراوانی در بُعد ملی داشته و اخبارشان حتی در شبکه های فرامرزی انعکاس می یابد.
وی با اعلام اینکه با رایزنی با یکی از بازرگانان، کمبود کاغذ روزنامه های استان را مرتفع کردیم از انتشار روزانه ۱۱ روزنامه استانی خبر داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران سرانه پایین اعتبارات فرهنگی را یکی از دغدغه ها خواند و گفت: تلاش می کنیم حتی با این اعتبارات اندک، برنامه های فرهنگی و هنری را اجرا کنیم.
زارع به برگزاری نهمین جشنواره مطبوعات مازندران که امسال بصورت منطقه ای و در شمال کشور اجرا می شود، اشاره و یادآور شد: برگزاری جشنواره های رسانه ای، پویایی خبرنگاران را بدنبال داشته و در نهایت منتج به تولید محتوای کیفی خواهد شد.

تامین کاغذ، دغدغه اصلی رسانه هاست

در ادامه زحمتکش قائم مقام موسسه فرهنگی قدس یکی از دغدغه های اصلی این روزهای رسانه های مکتوب را کمبود و گرانی کاغذ عنوان کرد و گفت: تامین کاغذ نگرانی عمده روزنامه هاست و وزارت ارشاد باید چاره ای بیندیشد.
وی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران راه های تامین کاغذ را بررسی و خواستار حمایت از رسانه های تاثیرگذار شد.
قائم مقام موسسه فرهنگی قدس با اشاره به اینکه روزنامه قدس ۲۶ سال در گستره ملی فعالیت دارد، گفت: رسانه های مکتوب باید فارغ از مقوله هایی همچون تامین کاغذ باشند تا بتوانند به دغدغه اصلی شان که همان اطلاع رسانی است بپردازند.
زحمتکش رویکرد روزنامه قدس را توجه به مطالبات مردمی و رفع مشکلات و تنگناها با نگاه نقد منصفانه اعلام و خواستار حمایت بیشتر مدیران از رسانه ها شد.

پشتیبان رسانه های مطالبه گر هستیم

همچنین مسئول سازمان بسیج رسانه مازندران در این دیدار روزنامه قدس را رسانه ای تاثیرگذار در سطح استان مازندران دانست و از نقش موثر خبرنگاران روزنامه قدس در عرصه اطلاع رسانی و مطالبه گری قدردانی کرد.
عبدالمهدی حق شناس از مدیران خواست از شکایت از رسانه ها پرهیز و رفع نقیصه های عنوان شده از سوی خبرنگاران را در دستور کار خود قرار دهند.
وی حمایت قضایی از خبرنگاران را اولویت این سازمان خواند و اعلام کرد: سازمان بسیج رسانه پشتیبان رسانه های مطالبه گر بوده و از روزنامه نگارانی که پیگیری خواسته های مردم را اولویت خود قرار می دهند، حمایت خواهد کرد.
وی با اعلام اینکه سازمان بسیج رسانه مازندران برگزاری سومین جشنواره رسانه ای ابوذر را در دست اجرا دارد از دریافت ۵۵۸ اثر در این راستا خبر داد.
مسئول سازمان بسیج رسانه مازندران با اشاره به اینکه داوری آثار توسط مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت ارشاد صورت می گیرد، گفت: برگزاری جشنواره های مطبوعاتی بلوغ رسانه ها را رقم خواهد زد و در نهایت خبرنگارانی که در تولید آثار فاخر نقش آفرینی کردند مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
حق شناس آموزش خبرنگاران را مهم و ضروری خواند و از برگزاری کارگاه های تخصصی در آینده نزدیک برای رسانه های استان خبر داد.

ارتقا سواد رسانه ای جامعه ضروری است

همچنین شیدالله احمدی سرپرست روزنامه قدس در مازندران نیروی انسانی را مهمترین مولفه هر سازمانی خواند و بر توجه ویژه به این مقوله تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه رسانه ها علاوه بر اطلاع رسانی باید نسبت به ارتقا سواد رسانه ای جامعه گام بردارند، نقش خبرنگاران در توسعه جوامع را حیاتی و انکارناپذیر دانست.
احمدی، روزنامه قدس را رسانه ای تاثیرگذار در بُعد ملی و استانی خواند و تاکید کرد: خبرنگاران باید با کنکاش در مسائل کشور در راستای انتقال مشکلات مردم به مسئولین گام برداشته و در این مسیر، صادقانه عمل کنند.
سرپرست روزنامه قدس در مازندران با اشاره به اینکه خبرنگاران این رسانه در استان با کسب رتبه در بیش از ۶۰ جشنواره ملی و استانی افتخار آفرینی کردند، خواستار حمایت متولیان فرهنگی از نخبگان رسانه ای شد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.