مادر شهیدان سجادی گفت: صبر کردن بر مصائب و سختی‌ها و ابتلائات زندگی یکی از شاخصه‌های زندگی زینبی و حسینی است.

صبرکردن برمصائب از شاخصه های زندگی حسینی و زینبی است

به گزارش قدس آنلاین، خانم مرضیه ناصری، همسر و مادر  شهیدان سجادی اظهار کرد: مسیر ما بعنوان خانواده شهدا، ادامه همان مسیری است که در یک خط تاریخی به ائمه اطهار متصل می‌شود، در مصائب و سختی‌های زندگی، وقتی به زندگانی و مصائب اهل بیت علیهم السلام نگاه کنیم، قلبهایمان آرام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت ام البنین(س) در محبت اهل بیت علیهم السلام ذوب شده بودند، بیان داشت: زندگی حضرت ام البنین(س) سراسر درس و عبرت است، ایشان تمام وجودشان را فدای اسلام کردند، مگر یک مادر بجز فرزندانش چه چیز ارزشمندی در دنیا دارد؟ ایشان هر چهار فرزند خود را فدای امام حسین(ع) کردند.

خانم نادری افزود: همه‌ی خانواده‌های شهدا عزیزان و پاره‌های تن‌شان را از دست داده‌اند، اگر از نگاه دنیایی به قضیه نگاه کنیم، باید تا آخر عمر عزادار و غمگین باشیم، اما اگر این وقایع را با نگاه عقیدتی و دینی بنگریم و از الگوهایی همچون حضرت ام البنین(س) الهام بگیریم، این رنج و درد التیام پیدا می‌کند و قلبهایمان تسکین می‌یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه مسیر شهدای مدافع حرم، همان مسیر کربلاست، خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم دلاور مردانی هستند که به فریاد 'هل من ناصر ینصرنی' امام حسین(ع) از ورای تاریخ لبیک گفتند و جان شیرینشان را فدای اسلام کردند.

این مادر شهید که فرزندش در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسیده، یادآور شد: کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا یعنی همین! امروز مادران و همسران شهدا همان راهی را می‌پیمایند که حضرت ام البنین(س) و حضرت زینب(س) پیمودند.

وی گفت: پس از واقعه عاشورا و آنزمان که کاروانیان به مدینه رسیدند، حضرت ام البنین(س) قبل از آنکه از سرنوشت فرزندان خود سوال کند، از امام حسین(ع) پرسید و وقتی خبر شهادت امام حسین(ع) را شنیدند، گفتند: ای کاش فرزندان و همه‌ی کس و کارم فدای حسین(ع) می‌شد و زنده می‌ماند. این است که به جرات می‌توانیم بگوییم ایشان نمونه بارز و الگوی ولایت‌مداری و محبت به اهل بیت علیهم السلام هستند و همه‌ی ما باید به این اسوه‌ ایثار توسل کنیم.

این همسر شهید افغانستانی عنوان کرد: صبر کردن بر مصائب و سختی‌ها و ابتلائات زندگی یکی از شاخصه‌های زندگی زینبی و حسینی است. کسانی که شهید داده‌اند با توکل به خدا و توسل به خاندان پیامبر از آزمونهای الهی سربلند بیرون می‌شوند.

وی افزود: ما بعنوان خانواده شهید از اینکه عزیزانمان را فدای اسلام کرده‌ایم، نه تنها غمگین نیستیم، بلکه به شهدای خود افتخار می‌کنیم، این شهدا هستند که نامشان برای همیشه در تاریخ زنده است و خواهد بود و همانطور که امام خمینی فرمودند: شهدا در قهقهه مستانه‌شان و در شادی وصالشان، عند ربهم یرزقون هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.