قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز یکشنبه شانزدهم ژانویه ۲۰۲۲ (بیست و ششم دی ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (یکشنبه ۲۶ دی) + عکس

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به کمبود شدید نیروهای درمانی و پرستاران در نیویورک پرداخته است. این روزنامه به عنوان مثال مرکز بیمارستانی بروکلین را مثال زده که برای ۳۶ بیمار این مرکز تنها دو پرستار حضور داشتند. این روزنامه همچنین به کشته شدن یک زن در متروی نیویورک پس از هل داده شدن توسط فردی ناشناس خبر داده و همینطور در مقاله ای معتقد است ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نه تنها برای اوکراین بلکه برای تمام غرب می تواند دردسر ایجاد کند.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ اسرائیل در گزارشی صحبت های مقامات فرانسوی در رابطه با مذاکرات هسته ای با ایران در وین را بازتاب داده که از قول آن ها گفته شده مذاکرات با ایران بسیار کُندتر از آنچه که به نتیجه برسد در حال پیشروی است. این روزنامه همچنین در گزارشی به لغو شدن جلسه سازمان جبهه آزادیبخش فلسطین توسط محمود عباس برای رودررو نشدن با مقامات اسرائیلی خبر می دهد.

ساندی تایمز

روزنامه ساندی تایمز نیز مانند بسیاری از روزنامه ها، عکس اصلی خود را به فوران آتش فشان شدید در زیر اقیانوس آرام اختصاص داده که در عکس به کار رفته در صفحه اول این روزنامه، این انفجار حتی از فضا نیز مشخص بوده است. ساندی تایمز همچنین در گزارشی به تلاش بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا برای فرار از کنار گذاشته شدن از سمتش بعد از حواشی اخیر می پردازد. این روزنامه معتقد است جانسون برنامه گسترده ای را در نظر دارد تا مقامات مختلفی را از کار برکنار کرده و به این وسیله خود از عزل فرار کند.

شانگهای دیلی

روزنامه شانگهای دیلی چاپ چین در پرونده ای به اوج گرفتن دوباره صنعت سینما در این کشور می پردازد. این روزنامه می گوید با توجه به کنترل کرونا در چین، در سال ۲۰۲۱ تماشاگران چینی دوباره برای دیدن فیلم های سینمایی راهی سالن های سینما شدند و حضور این تماشاگران در سینماها نسبت به کل جهان رکوردشکن بوده، که شهر بزرگ شانگهای نقش ویژه ای را در این آمار ایفا کرده است.

بوستون گلوب

روزنامه بوستون گلوب در پرونده ای ویژه، اولین هفته کاری شهردار جدید شهر بوستون را زیر ذره بین برده است. میشل وو که از پدر و مادری مهاجر که از تایوان به آمریکا آمده بودند در بوستون متولد شده، اکنون در ۳۷ سالگی شهردار این شهر بزرگ شده و همانطور که در مصاحبه خود و گزارش نزدیک خبرنگار بوستون گلوب مشخص است اولین هفته او بسیار پر مشغله و شلوغ دنبال شده است.

ایندیپندنت

روزنامه ایندیپندنت عکس اصلی صفحه نخست خود را به فوران ناگهانی آتش فشانی عظیم در زیر اقیانوس آرام اختصاص داده است. آتش فشانی که منجر به اخطار سونامی در بسیاری از کشورهای جزیره ای در شرق آسیا و حتی آمریکا شد. این روزنامه همچنین در پرونده ای اختصاصی به فاصله اجتماعی شدید در انگلیس که در شکل مراقبت از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خود را نشان می دهد پرداخته است؛ ایندیپندنت می گوید بعید است که هیچ فرد فقیری از خدمات طولانی مدت درمانی که بیماران ثروتمند از آن ها بهره مند می شوند، استفاده کند.

آریزونا ریپابلیک

روزنامه آریزونا ریپابلیک در این شماره خود هیچ موضوعی با اهمیت تر از رسیدن کشته های بیماری کووید ۱۹ در ایالت آریزونا به رقم ۲۵ هزار پیدا نکرده است. این روزنامه همچنین در گزارشی، از برنامه «داگ دوسی» فرماندار ایالت آریزونا برای خرج ۱۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار در این ایالت در سال پایانی منصب خود برای به سرانجام رساندن برنامه های زیر ساختی این ایالت خبر می دهد.

ساندی استار

روزنامه ساندی استار چاپ کانادا در پرونده ای به نبود قانون جامع و کاملی در خصوص شکل داشتن حیوانات عجیب و غریب توسط افراد عادی در این کشور پرداخته است. بهانه این پرونده روزنامه، بعد از کشته شدن یک قلاده ببر کمیاب بنگال در باغ وحشی خصوصی در استان اونتاریوی کانادا منتشر شده است. ساندی استار همچنین در گزارشی به سختی گرفتن اقامت کانادا برای بسیاری از پناهجویان پرداخته که نمونه آن یک دکتر کارآزموده سوری است که هنوز بعد از چند سال خروج اجباری از کشورش و آمدن به کانادا نتوانسته کارت اقامت این کشور را به دست بیاورد.

لا کروآ

روزنامه لا کروآ چاپ فرانسه در پرونده ای جنجالی با عنوان «در ایستگاه پلیس» عمق مشکلات در سیستم پلیس فرانسه را مورد هدف قرار داده است. این روزنامه به وسیله یکی از خبرنگاران خود که موفق شده به مدت یک سال هر ماه به مدت یک هفته را در ایستگاه پلیس شهر «روبه» در شمال فرانسه بگذراند، وضعیت شغلی نیروی پلیس این کشور که حواشی بسیار زیادی را در اطراف خود می بیند و شکل فرآیند کاری این نیرو را زیر ذره بین برده تا بتوان دید بهتری نسبت به آن چه که در بین آن ها می گذرد داشته باشد.

هرالد

روزنامه هرالد چاپ اسکاتلند پرونده ویژه خود را به آمادگی این کشور در پذیرایی از مهاجرین خارجی اختصاص داده است. این روزنامه در مصاحبه با یک متخصص حوزه مهاجرت می گوید، اسکاتلند به خاطر اقتصاد لیبرال و منابع طبیعی بسیار گسترده خود می تواند جاذبه مهاجرت برای انبوهی از مردم جهان باشد و به این وسیله اقتصاد اسکاتلند می تواند شاهد رشد چشمگیری شود. هرالد همچنین در گزارشی اقدامات اخیر بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا را آبروریزی لقب داده اما تاکید دارد که او در سمت خود باقی خواهد ماند.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.