سرپرست منطقه ۹ عملیات انتقال گاز از بومی‌سازی ۷۸ قطعه و تعمیر و راه‌اندازی توربین تاسیسات تقویت فشار گاز قلعه‌جیق برای نخستین بار در کشور پس از ۲ سال مطالعه و تلاش مستمر شبانه‌روزی به دست توانمند متخصصان جوان ایرانی خبر داد.

تعمیر توربین تاسیسات تقویت فشار گاز برای نخستین‌بار در کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه ۹ عملیات انتقال گاز، محی‌الدین مفخمی با اعلام این خبر اظهار کرد: اقدام ارزشمند تعمیرات اساسی توربین B تاسیسات قلعه جیق در استان گلستان با توجه به عدم امکان تامین اقلام توربین MAN و انتقال این توربین به خارج از کشور به واسطه شرایط خاص حاکم، توسط متخصصان جوان شرکت انتقال گاز ایران در منطقه ۹ برای نخستین بار در کشور انجام شد.
وی با اعلام اینکه در سال‌های گذشته توربین تاسیسات قلعه جیق به صورت پکیج کامل به کشور سازنده (آلمان) ارسال و بعد از مونتاژ قطعات و بالانس توسط کارشناسان آلمانی نصب و راه‌اندازی می‌شد، افزود: مذاکراتی در خصوص انجام تعمیرات اساسی با شرکت سازنده در چندین مرحله صورت گرفت که این درخواست به دلیل شرایط خاص بین‌المللی قابل اجرا نبود.
سرپرست منطقه ۹ عملیات انتقال گاز خاطرنشان کرد: تعمیرات این توربین توسط کارشناسان مجموعه معاونت عملیات تاسیسات تقویت فشار گاز منطقه ۹ پس از ۲ سال مطالعه و تلاش مستمر شبانه روزی و ابتکارات ارائه شده و بومی سازی ۷۸ قطعه و بازسازی برخی اقلام انجام شد.
مفخمی با بیان اینکه پس از اتمام فرایند تعمیرات اساسی، توربین تاسیسات با موفقیت استارت، راه‌اندازی و آماده بهره‌برداری شد، ادامه داد: در راستای توانمندسازی و خودکفایی هرچه بیشتر، برنامه‌ریزی جهت ساخت داخل برخی از قسمت‌های دیگر توربین نیز از طریق مراکز علمی و شرکت توانمند و دانش بنیان داخلی با جدیت در دست بررسی و اقدام است.
سرپرست منطقه ۹ عملیات انتقال گاز از همکاران متعهد، متخصص ستادی و عملیاتی منطقه که این پروژه مهم به دست توانمند آنها رقم خورده است، قدردانی کرد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.