نماینده ولی فقیه در خرسان رضوی گفت: دشمن در رسانه‌های وسیع و فضای مجازی خود به دنبال وارونه جلوه دادن تشکیل انقلاب اسلامی ایران است.

تلاش رسانه‌ای دشمن برای وارونه کردن روایت انقلاب/ کوتاهی دستگاه‌های تبلیغی کشور در تحلیل انقلاب

به گزارش قدس انلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه مشهد، آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار با جمعی از طلاب، علما، روحانیون و مردم شهرستان قوچان که به مناسبت سی‌ام دی‌ماه، سالروز قیام انقلابی مردم قوچان برگزار شد، با اشاره به سابقه مبارزاتی و مجاهدات مردم قوچان، اظهار کرد: شهر قوچان شهری است که سوابق تاریخی‌اش حاکی از موقعیت خاص پرورش و تربیتی نسبت به جامعه گذشته خود بوده است.

ایشان، قوچان را پایگاه عظیمی برای ایجاد تحول در عناصر فداکار، خدمتگذار، غیور و دلاور در طول تاریخ دانست و ادامه داد: موقعیت شهر قوچان از چند قرن گذشته از نظر جغرافیایی در یک موقعیت تعارض اجتماعی عشایر و قبایل گوناگون بوده است که وجود شخصیت‌های برجسته پرورشی و تربیتی و همچنین عناصر قوی و نیرومند که از دلاوری و غیرت بالا نیز برخوردار بوده‌اند، سبب شده از دل چنین مناطقی، چهره‌هایی مبارز و انقلابی به وجود بیاید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جریان قدرت تربیتی در عرصه سیر و سلوک و توجه به خدا در قوچان در طول تاریخ به وسیله علمای بزرگی سابقه داشته است، مرحوم «آقانجفی قوچانی» که از آثار و کتاب‌هایش، فکری نو و اندیشه‌ای تازه و انقلابی به دست می‌آید، نسبت به دوران زندگی ایشان، از ایده فوق العاده، نبوغ و استعداد برتر او حکایت می‌کند.

ایشان افزود: مرحوم آشیخ ذبح‌الله قوچانی، قوچان را به‌صورت یک قطب روحانی درآورده بود و با فعالیتی که ایشان در تجدید بنای مدرسه رضیه انجام داد و شاگردان قوی و نیرومندی که آنجا پرورش داد، یک جریان انحرافی که خواست در قوچان نفوذ کند و آنجا را مبدأ حرکت خود بر ضد ولایت اهل البیت (علیه‌السلام) قرار دهد را مغلوب کرد و نتوانستند به جایی برسد.

محفوض مانده از القائات کمونیستی

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به مجاورت قوچان با نوار مرزی و قرار گرفتن در معرض تبلیغات مارکسیستی، گفت: ایمان و قدرت فرهنگ مردم قوچان آنقدر قوی بود که این منطقه در همه قسمت‌های مرزی اتحاد جماهیر شوروی، از تلقین و تبلیغات مارکسیست‌ها و کمونیست‌ها کاملأ محفوظ ماند.

ایشان بیان کرد: حتی در جریان‌های سیاسی الحادی اخیر حزب توده و جریان التقاطی منافقین که قبل و بعد از پیروزی انقلاب در کشور به وجود آمد، انطور که مناطق دیگر در مسائل الحادی و التقاطی توسعه داشتند، در اینجا نفوذ و اثر نداشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که شما وارث چنین مردمی هستید و ایمان، فرهنگ و اعتقاد قلبی شما به مبانی و اصول انقلاب از اصالت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: جریان ۳۰ دی از حساسیت خاصی برخوردار هست که توجه شما عزیزان، برادران و خواهران و همه مردم قوچان به خصوص جوانان نسل سه و چهار انقلاب که آن مراحل را درک نکردند باید به این نقطه معطوف باشد.

ایشان ابراز کرد: در جریان ۱۰ دی مشهد، جلادان ستمنشاهی برای برق چشم گرفتن از همه کشور، کشتار بی‌رحمانه‌ای در مشهد راه انداختند، حرکتی که در مشهد انجام دادند در کشتار بی‌رحمانه‌ای که حتی مردم را با تانک زیر می‌گرفتند، برای این بود که در کشور باعث کاهش و فروکش حرکت‌های انقلابی شود اما در نهایت مجبور به عقب‌نشینی شدند و نیروهای انقلابی موفق به توسعه انقلاب شدند.

تلاش برای حذف چهره‌های انقلابی قوچان

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که ۳۰ دی قوچان بعد از ۱۰ دی مشهد رخ داد که در این جریان، دو شهر در استان به‌عنوان نقطه اوج گرفتن انقلاب بعد از مشهد مؤثر بودند، اظهار کرد: یکی در قوچان و یکی در تربت حیدریه چنین اتفاقی افتاد؛ در قوچان ایجاد انفجار کرد به‌طوری که حادثه ۳۰ دی را به وجود آورد یعنی برخوردی که جلادان ستمشاهی در ۳۰ دی انجام دادند، یک برخورد هدفمند بود تا به‌عنوان سرکوب جریان انقلاب، برخی چهره‌های نشان داری که آنان را در انقلاب مؤثر می‌دیدند را از بین ببرند که خوشبختانه به مقصود نرسیدند.

ایشان با تأکید بر این‌که واقعه ۳۰ دی قوچان؛ تنظیم کننده انقلاب در منطقه قوچان بود، متذکر شد: نکته مهم، زنده ماندن جریان‌هایی مثل ۱۰ دی مشهد، ۳۰ دی قوچان و ۱۷ شهریور تهران است، این‌طور نباشد اسمی از این جریان‌ها بیاید و نسل امروز ندادن در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم.

تلاش رسانه‌ای دشمن برای وارونه کردن روایت انقلاب

امام جمعه مشهد مقدس با طرح این سؤال که مردم انقلابی با چه انگیزه و هدفی در مقابل گلوله جنایتکاران رژیم ستمشاهی ایستادگی می‌کردند، گفت: دشمن امروز در رسانه‌های وسیع و فضای مجازی خود می‌خواهد اینطور القا کند که یک حکومت و نظام شاهنشاهی مستقر بود، اختلافی به وجود آمد، مخالفان آن نظام پیروز شدند و نظام شاهنشاهی به جمهوری اسلامی مبدل شد.

ایشان با انتقاد از انتقال ناقص پیام و اصل وقایع پیروزی انقلاب، خاطرنشان کرد: آقا پسر و دختر خانم تحصیل کرده امروز اثری از آن روز را حس نمی‌کند، می‎‌گوید از کجا معلوم نظام شاهنشاهی از نظام جمهوری اسلامی بهتر نبوده؟ یعنی برای آنان منعکس نشده که یک طرف قدرت، اسلحه، پشتیبانی جهانی و پول بود و این‌طرف هیچ چیز نبود، مگر این‌ها گلوله را نمی‌شناختند و نمی‌دانستند این گلوله آنان را می‌کشد؟

کوتاهی دستگاه‌های تبلیغی کشور در تحلیل انقلاب

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: برای نسل امروز ما قضایای آن روزها را تحلیل نمی‌کنند، مشکل ما با دستگاه‌های تبلیغی همین است که فیلم‌ها و برنامه‌ها را پخش می‌کنند اما با چه انگیزه؟ به این آقا پسر و دختر خانم جوان بگویید انگیزه مردم جز دین هیچ چیز نبود، به خاطر حمایت از دین و حمایت از اسلام ایستادند.

ایشان افزود: آن دین و آن انقلاب تمام نشده، اینطور نیست که آمدیم ایستادیم با همه قدرت و دشمن شکست خورد و عقب‌نشینی کرد، نظام اسلامی را تحت ولایت حجت امام زمان تشکیل دادیم و دیگر تمام شد، نخیر تمام نشده، انقلاب اهرمی را پیدا کرد به نام نظام جمهوری اسلامی تا با این اهرم راهش را پیش ببرد؛ آن روز انقلاب با مبارزه ادامه داشت و امروز نیز با مبارزه ادامه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به تغییر عرصه مبارزه با دشمن اشاره کرد و گفت: آن روز یک عده اسلحه‌دار و تانک‌نشین حمله می‌کردند، الان به مرحله جهانی رسیده است؛ مقام معظم رهبری یک روزی فرمودند «ما آنجا با یک افسر شهربانی و یک مأمور ساواک مبارزه می‌کردیم، الان با رئیس جمهور آمریکا داریم مبارزه می‌کنیم»، کار بزرگ‌تر، جنگ وسیع‌تر و مبارزه قوی‌تر شده.

توسعه زمزمه انقلاب سیادت دشمن را از بین می‌برد

ایشان با بیان این‌که این نظام و انقلاب را باید طوری اداره کنیم که انقلاب توسعه پیدا کرده و زمینه برای ظهور حضرت حجت (علیه‌السلام) فراهم شود، یادآور شد: باید مبارزه کنیم و انقلاب را جهانی کنیم، اگر نتوانیم انقلاب را در دنیا تثبیت کنیم، لااقل زمزمه انقلاب را در دنیا ایجاد کنیم، دشمن نیز با همین موضوع در حال مبارزه کردن است که اگر این زمینه را توسعه دهیم، دیگر آقایی و سیادت دشمن در دنیا از بین می‌رود.

آیت‌آلله علم‌الهدی متذکر شد: نگوییم همه چیزمان آباد شود ولو این که با دشمن بسازیم و دست به دست دشمن بدهیم و همه چیزمان را از دست بدهیم، نه اینطور نیست، طوری نشود که خائن به خون شهدا شویم، زنده بودن شهدا تداوم هدف و آثار خون آنان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.