نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با تایید پرداخت حق عضویت ایران در این سازمان اعلام کرد که حق رای ایران از روز دوشنبه احیا خواهد شد.

تخت روانچی: حق رای ایران در سازمان ملل از روز دوشنبه احیا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «مجید تخت روانچی» نماینده دائم ایران در سازمان ملل با تایید پرداخت حق عضویت ایران اعلام کرد که ایران حق رای خود را در این سازمان مجددا به دست آورده است.

براساس گزارش شبکه راشا تودی به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال پرداخت حق عضویت ۱۸میلیون دلاری ایران از محل داراییهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی، جمهوری اسلامی ایران از روز دوشنبه حق رای خود را در سازمان ملل دوباره به دست خواهد آورد.

کره جنوبی روزیک شنبه اعلام کرد که از محل دارایی های مسدود شده ایران، ۱۸ میلیون دلار برای پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل استفاده کرده است.

ایران به دلیل عدم توانایی در پرداخت حق عضویت خود در سازمان ملل به دلیل تحریمها و جلوگیری از دسترسی ایران به سیستم بانکی بین‌المللی، حق رای در این سازمان را از دست داده بود.

وزارت دارایی کره جنوبی در بیانیه‌ای در این زمینه گفته بود، این پرداخت روز جمعه پس از درخواست ایران از کره جنوبی انجام شد.

ایران بیش از ۷ میلیارد دلار دارایی برای فروش محموله های نفتی، در دو بانک کره جنوبی دارد که به علت تحریم های آمریکا مسدود شده است و علیرغم رایزنهای فراوان، سئول به دلیل ترس از آمریکا تا کنون با پرداخت این بدهیها به ایران موافقت نکرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.