مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: طرح «فجر کتاب» و پویش مادران و بانوان کتابخوان همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام الله دهه فجر در کتابخانه های عمومی استان اجرا می شود.

اجرای  طرح «فجر کتاب» و پویش مادران و بانوان کتابخوان در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به  نقل از  اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان با اشاره به برگزاری طرح «فجر کتاب» در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، گفت: طرح «فجر کتاب» و پویش سراسری بانوان و مادران کتابخوان با هدف برگزاری ۱۴۴۳ برنامه های فرهنگی کتاب محور از تاریخ ۳بهمن ماه تا ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ از ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) تا چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کلیه کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار می شود. برنامه های اجرایی در این طرح شامل غبار روبی مزار شهدای انقلاب، دیدار با مادران معظم شهدا، عضویت رایگان بانوان، افتتاح کتابخانه های عمومی، گشایش سالنهای مطالعه، کاشت ۴۳ درخت مثمر توسط اعضا و کارکنان  کتابخانه های عمومی در سراسر استان، برگزاری رونمایی کتاب، برگزاری نشست های کتاب خوان، خوانش و معرفی کتابهای انقلابی ، آذین بندی کتابخانه های عمومی، جمع آوری کتابهای خوانده شده و اهدا به مناطق کم برخوردار و مسابقه کتابخوانی «مدیران کتابخوان»  در کل استان خواهد بود.

وی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر گفت: زنان به عنوان مظهر آفرینش در جهان به عبارتی آینده سازان جوامع بشری هستند. زنان در جوامع بشری نقشی تاثیر گذار و مهم را ایفا می کنند. مادرانی که با الگو پذیری از حضرت فاطمه زهرا(س) همراه با مدیریت خانه و خانواده به تربیت فرزندانی همچون شهید باکری، شهید همت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ... پرداخته اند.
علی اکبر سبزیان با اشاره به حضور زنان در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند« حضرت فاطمه زهرا(س) سه نقش در زندگی خود داشتند،نقش همسری، نقش مجاهدت و نقش عبادت» که الگو گرفتن از این سه نقش می تواند یکی از نکات مهم در زندگی همه انسانها به ویژه بانوان در زندگی باشد. خوشبختانه در این میان زنان مسلمان علیرغم هجمه های دشمنان ثابت کرده اند که می توان با رعایت تمامی موازین اسلامی در جامعه نقشی پررنگ و تاثیرگذار ایفا کرد و اگر بیشتر از مردان نباشد، همدوش و همپای مردان در تمامی عرصه های جامعه حضور دارند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی اظهار داشت: کتابخانه های عمومی امروز به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی، آموزشگاه های غیر رسمی و دانشگاه های عمومی نقش موثر و به سزایی در افزایش درک، آگاهی، رشد فرهنگ عمومی و به تبع آن کاهش آسیبهای و معضلات اجتماعی دارند. کتابخانه های عمومی به عنوان متولیان اصلی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی سعی داشته اند در مسیر لبیک گویی به یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ترویج فرهنگ مطالعه در میان جامعه گامی موثر و مفید بردارند.
وی تصریح کرد: از همین رو اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در مناسبتهای مختلف ملی و مذهبی با برگزاری طرح ها و پویش های مختلف تلاش کرده است بار دیگر در عصری که تکنولوژی به یکه تاز صحنه های فرهنگی و مطالعاتی تبدیل شده است، بار دیگر مردم را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق دهد.

گفتنی است، در پایان ضمن برگزاری جشن روز زن و ملودی خوانی توسط علی جمعه پور، مداح اهل بیت(ع) از بانوان شاغل در اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.