مدیر شرکت توزیع «گسترش فرهنگ و مطالعات» گفت: فروش آنلاین کتاب طی دو سال اخیر به فروش بهتر کتاب کمک زیادی کرده است، زیرا در شرایط کرونایی کمتر کسی تمایل داشت که به کتابفروشی‌ها برود و این رویداد توانست ذائقه مردم را نیز تغییر دهد.

عرضه آنلاین طی دو سال اخیر به فروش کتاب کمک کرده است

به گزارش قدس آنلاین، کاظم علمی ضمن اشاره به تاثیرات و مزایای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران اظهار کرد: برپایی اولین دوره این نمایشگاه موجب شد مخاطبانی از سراسر کشور به غیر از تهران و سایر کلان‌شهرها بتوانند آثار مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی افزود: هزینه حضور در نمایشگاه مجازی کتاب تهران برای مخاطبان و خریداران کتاب به نسبت نمایشگاه فیزیکی کمتر است، زیرا هزینه رفت و آمد و حمل و نقل کتاب‌ها همواره برای مخاطبان بالا بود.

او با بیان اینکه دسترسی به همه عناوین ناشران مزیت و ویژگی دیگر نمایشگاه مجازی کتاب تهران به شمار می‌آید، عنوان کرد: مردم در نمایشگاه فیزیکی باید همه سالن‌ها و غرفه‌ها را جست‌وجو می‌کردند تا به کتاب مورد نظر خود دست پیدا کنند، ‌اما در نمایشگاه مجازی کتاب تهران این دسترسی‌ها بسیار آسان‌تر شده است.

مدیر شرکت توزیع «گسترش فرهنگ و مطالعات» یادآور شد: البته هنوز هم کسانی هستند که دوست دارند به کتابفروشی‌ها بروند و کتاب‌های خود را خریداری کنند، اما چون نمایشگاه مجازی کتاب تهران، کتاب را رایگان به دست مخاطبان می‌رسانند قطعا با استقبال خوبی مواجه می‌شود.

وی با طرح این موضوع که برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب و استقبال مردم موجب شتاب حرکت صنعت نشر به سمت فضای مجازی و اینترنت شد، بیان کرد: بسیاری از ناشران و کتابفروشان بعد از این رویداد به سرعت حضور خود را در فضای مجازی پررنگ‌ و تلاش کردند از این فرصت برای بهبود وضعیت کسب و کار خود استفاده کنند که موفق هم بودند،‌ در کنار آن، مردم هم خرید کتاب به صورت آنلاین را تجربه کردند.

وی افزود: فروش آنلاین کتاب طی دو سال اخیر به فروش بهتر کتاب کمک زیادی کرده است، زیرا در شرایط کرونایی کمتر کسی تمایل داشت که به کتابفروشی‌ها برود و این رویداد توانست ذائقه مردم را نیز تغییر دهد.

علمی با ارائه راهکارهایی برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه مجازی کتاب گفت: یکی دیگر از محاسن نمایشگاه مجازی کتاب این است که همه کتاب‌ها توسط ناشران با هویت ارائه می‌شود و کتاب‌های سالم و مناسب به دست مردم می‌رسد و ناشران حرفه‌ای و واقعی حضور دارند.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز شده و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به سایت نمایشگاه کتاب مراجعه کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.