معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر این که در برخورد با تهدید هر نوع پرنده بیگانه مماشات و درنگ نمی‌کنیم، گفت: این نیرو با در اختیار داشتن سامانه‌های راداری، جمع آوری اطلاعات، سامانه‌های جنگ الکترونیک، سامانه‌های لیزری و الکتروسایبر، آسمان کشور را در پوشش کامل دارد.

در برخورد با تهدید هر نوع پرنده بیگانه مماشات و درنگ نمی‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرتیپ ابوالفضل سپهری راد،  در جمع فرماندهان و کارشناسان متخصص و فنی مرکز اطلاعات و شناسایی این نیرو، اظهار داشت: پدافند هوایی ارتش به‌ویژه بعد از انقلاب اسلامی با تکیه بر توان و دانش داخلی نقش حیاتی و ارزشمندی در تامین امنیت آسمان ایران ایفا کرده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه بومی‌سازی سامانه‌های مختلف پدافند هوایی باعث خودکفایی و خوداتکایی این نیرو شده است، افزود: در برخورد با تهدید هر نوع پرنده بیگانه مماشات و درنگ نمی‌کنیم.

وی اضافه کرد: نیروی پدافند هوایی ارتش با در اختیار داشتن سامانه‌های مختلف راداری، جمع آوری اطلاعات، سامانه‌های جنگ الکترونیک، سامانه‌های لیزری و الکتروسایبر، آسمان کشور را در پوشش کامل پدافند هوایی قرار داده است.

 سرتیپ سپهری راد با اشاره به اینکه در مراکز آموزشی و دانشگاهی نیروی پدافند هوایی ارتش، مهارت محوری در اولویت است، خاطر نشان کرد: پیشرفت‌های روز افزون و تحسین برانگیز پدافند هوایی و ارتقای بیش از پیش علوم پدافندی در این نیرو نویدبخش آینده‌ای بسیار درخشان و اقتداری با صلابت در عرصه‌های بین المللی است .

وی با بیان اینکه در سایه پیشرفت علمی است که یک کشور در عرصه جهانی ممتاز می‌شود، تصریح کرد: در نیروی پدافند هوایی توجه و اهتمام به آموزش، پژوهش، توسعه علمی و مهارت کارکنان پدافند هوایی از جمله راهبردهای اساسی است و این مرکز تلاش می‌کند به عنوان مرجع پدافند هوایی در نیروهای مسلح، پدافند ارتش را در تمام حوزه‌ها توسعه داده و توان و آمادگی رزم این نیرو را حفظ و ارتقا دهد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.