وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: این کشور پس از ایجاد دولت فراگیر در افغانستان درباره به‌رسمیت شناختن دولت طالبان تصمیم خواهد گرفت.

توضیحات امیرعبداللهیان درباره وضعیت سفارت افغانستان در تهران

به گزارش قدس آنلاین، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در نخستین همایش ملی ایران و همسایگان، اظهار کرد: این کشور با دو چالش در پیرامون خود مواجه است که یک چالش همسایه شرقی یعنی افغانستان می‌باشد.

وی با تاکید بر موضع ایران برای ایجاد دولت فراگیر در افغانستان نیز تصریح کرد: تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان برای ما مهم است، ضمن اینکه ما در ارسال انرژی به افغانستان کمک می‌کنیم، ولی از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان کوتاه نیامده‌ایم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان در سفر اخیرش به تهران خواستار تحویل سفارت افغانستان به هیات حاکمه این کشور شده بود اما ایران بر موضع خود برای ایجاد دولت فراگیر تاکید کرد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این درخواست، گفت: زمانیکه دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام شکل گرفت، آن وقت می‌توانیم راجع به شناسایی وضعیت دولت جدید و واگذاری سفارت افغانستان به هیئت حاکمه اصلی که سر کار می‌آید، صحبت کنیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.