نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: نیروی جان برکف انتظامی در کنار حفظ جان، مال و امنیت مردم، باید نابکاران و متجاوزان به اندیشه انقلابی را نیز رصد کرده و با آنها مقابله کند.

آیت الله علم الهدی: نیروی انتظامی باید متجاوزان به اندیشه انقلابی را رصد کند

به گزارش قدس انلاین، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی امروز در آیین اختتامیه بیست و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه انتظامی جمهوری اسلامی که در مشهد برگزار شد، افزود: وظیفه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با وظیفه این نهاد در دیگر کشورها متفاوت است، زیرا در دیگر کشورهای وظیفه پلیس تنها حفظ امنیت و جان و مال مردم است اما در جمهوری اسلامی این نهاد مقدس حراست از امنیت عقیده، ایمان و اندیشه انقلابی را نیز برعهده دارد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی دشمنان انقلاب اسلامی از اعمال تحریم های ظالمانه و نیز جنگ های نیابتی، در واقع پیشگیری از ترویج اندیشه انقلاب اسلامی است، گفت: نیروی انتظامی برای مقابله با تهدیدات دشمنان انقلاب نیاز به بصیرت و نیز مقاومت سرسختانه در مقابل توطئه های دشمنان دارد که دستیابی به این ۲ مهم تنها از راه درک عمیق مفاهیم قرآنی امکان پذیر است و درک مفاهیم قرآنی جاده سخت مقاومت در مقابل دشمنان اسلام را هموار می کند و برگزاری این مسابقات معنوی در بین نیروهای انتظامی مایه خرسندی و مباهات است و نشان از حاکمیت قرآن در این نهاد مقدس دارد.

معاون عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی نیز در این آیین گفت: این مسابقات با هدف ایجاد رقابت سالم و ارتقای آگاهی پرسنل، کسب تجربه قرآنی و بصیرت افزایی و ایجاد فضای معنوی و قرآنی برگزار می شود که خوشبختانه در هر دوره با استقبال بیشتری نسبت به دوره های قبل مواجه شده است که مایه مباهات است.

سردار سرتیپ دوم محمد بهرامی افزود: این دوره از مسابقات نسبت به دوره های قبل از رشد کمی و کیفی خوبی برخوردار بوده و با استقبال بیشتری مواجه شده  که در مراحل ابتدایی و استانی این دوره ۲۳ هزار نفر از سراسر کشور شرکت کردند در حالی که در دوره قبلی این تعداد حدود ۲۰ هزار نفر بوده است و برگزیدگان نهایی این مسابقات امروز مورد تجلیل قرار گرفته و به مسابقات نیروهای مسلح، که در ماه جاری برگزار می شود، راه خواهند یافت.

رییس اداره قرآن عترت و نماز سازمان عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: در این دوره از مسابقات ۲۳ هزار نفر شرکت کننده از سراسر کشور داشتیم که در نهایت ۶۰ نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب شده و امروز تجلیل شدند.

سرهنگ رمضانعلی رودمقدس افزود: افراد منتخب این دوره از مسابقات برگزیدگان اول تا سوم رشته های قرائت، ترتیل، اذان، حفظ کل، ۲۰ جزء، ۱۵ جزء، ۱۰ جزء، ۵ جزء، درک مفاهیم و نکات تفسیری، سطح یک و ۲ و برگزیده از بین ۲۵۰ نفر افراد راه یافته به مرحله نیمه نهایی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.