معاون اداره کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تاکنون اطلاعات ۹۰ هزار هیات و ۶۰ هزار مداح در سامانه بانک اطلاعات تشکل های دینی این سازمان (طوبی) شده است.

اطلاعات ۱۵۰ هزار مداح و هیات مذهبی در سامانه طوبی ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد خانجانی افزود: تحلیل‌ها بر این است که شمار هیات‌های مذهبی کشور بسیار بیشتر از عدد یاد شده و در حدود ۳۰۰ هزار هیات است که در راستای تکمیل اطاعات آماری انتظار می‌رود همه آنها نسبت به ثبت در سامانه طوبی اقدام کنند.

وی بیان کرد: یکی از دلایلی که تاکنون همه هیات‌ها در سامانه طوبی ثبت نکرده اند این است که نیاز به ثبت نام در این سامانه ندیده اند و یا اینکه به صورت  مناسبتی فعالیت داشته و به صورت مستمر تعریف نشده اند.

خانجانی ادامه داد: شمار مداحانی که تاکنون مجوز مداحی از سازمان تبلیغات گرفته اند نیز حدود ۵۰ هزار مداح است که این بدین معنا نیست که شمار مداحان فقط همین است.

وی اظهار کرد: شمار کانون‌های فرهنگی تبلیغی که از سازمان تبلیغات مجوز دارند  نیز حدود سه هزار کانون است.

معاون اداره کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این سازمان در مجموع با یک جامعه مخاطبی همراه است که فارغ از نگاه مجوزی در شورای هماهنگی شبکه‌های هیات برای همه آنها برنامه‌ریزی و هماهنگی مختلف انجام می‌شود.

خانجانی افزود: برای اینکه اطلاعات موردنیاز جامعه مخاطب سازمان تبلیغات اسلامی جمع آوری شود تلاش بر این است که شمار هیات‌ها، مداحان و کانون‌های فرهنگی ثبت شده بیشتر به واقعیت نزدیک شود.

وی یادآور شد: هیاتی که مجوز داشته باشد در گرفتن خدمات اجتماعی و اقتصادی از ارگان‌های مختلف راحت‌تر است.

خانجانی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ برای هیات و کانون ها شناسه ملی ثبت خواهد شد که این شناسه در صورتی صادر می‌شود که هیات و مداحان در سامانه طوبی ثبت شده باشند.

وی اضافه کرد: شناسه ملی ابزاری برای احساس نیاز بیشتر هیات‌ها و کانون‌ها برای ثبت اطلاعات خود در سامانه طوبی خواهد بود.

خانجانی گفت: مجموعه که شناسی ملی داشته باشد می تواند مراوده‌های حقوقی خود را به طور کامل انجام دهند.

وی عنوان کرد: اکنون هیات‌ها قادر نیستند به نام خود حساب بانکی باز کنند که این مشکل در صورت برخورداری هیات از شناسه ملی برطرف خواهد شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.